I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vecka 6 i sin halvhet

Kategori: Allmänt

Jahapp, torsdag, snart helg igen. Denna veckan har gått fort, mycket på agendan. Eller ja, en del i alla fall. I måndags var jag allmänt "yr" efter helgens äventyr med Kaka (Mitt smeknamn på Karin.) och hade lite svårt att komma in i vardagsrutinerna igen. Ellen kom något sen till dagis efter en ganska grinig och jobbig morgon. På eftermiddagen hämtade jag henne med rinnande näsa och ögon, inte förvånande. Hon hade ganska hög feber visade det sig och slocknade efter middagen och sov som en stock hela natten med några få "jag har tappat min napp-vaknanden" mitt på natten.

På tisdagen fick Kalle vabba för jag skulle ju på anställningsintervju på förmiddagen. Den gick för övrig bra (tycker jag) och tog ca 1½ timme. Det var en tjänst som växeltelefonist på Polismyndigheten, för den som är extra nyfiken. Jag blev pepprad med frågor av i huvudsak 2 personer men det satt med 4 stycken i rummet och alla verkade trevliga, så jag kände mig aldrig illa till mods. Om jag får jobbet så hör de av sig i början på mars. På eftermiddagen var jag sen till den fruktade gynekologen. Hatar verkligen att gå dit men det gick hur bra som helst den här gången och nu behöver jag bara komma på ett litet återbesök för att kolla att insättningen av spiralen (Ursäkta om jag blir _för_ privat nu men jag tycker inte det är konstigare med spiral än att man äter p-piller. Vilket förövrigt är livsfarligt, så det borde alla sluta med!!) blev bra och sen kan jag gå i frid i 5 år sen. Skönt! Man blir aldrig van vid att gå till doktorn, oavsett vilken man går till och oavsett hur ofta, eller hur!? Sen var jag ganska trött på kvällen. Både mentalt och fysiskt men mest mentalt efter all nervositet osv. som släppt.

Onsdagen med soligt och fint väder. Men jag stannade inomhus och städade (välbehövligt) hela lägenheten medan Ellen var på dagis. Hennes feber var som bortblåst och snorigheten var minimal. Den ungens återhämtning är formidabel! Sen sökte jag lite jobb och ringde en del samtal som legat och väntat. Nöjd med städresultatet hämtade jag hem Ellen som genast såg till att "återställa ordningen" när hon kom hem. Det vill säga riva ur varenda pinal ur de två snäpplocksbackarna (som vi köpte för att hon inte skulle kunna öppna dem själv!), riva ner alla plastdjur som mamma ställt fint på rad i hyllan och hälla ut en låda med matrester som jag ställt på köksbänken, på golvet i vardagsrummet. Tackskaruha skitunge! (Ni förstår väl att jag skriver det med glimten i ögat!?) Resten av eftermiddagen och kvällen slappade jag i soffan tittandes på inspelat med Plura eller framför datorn för jag mådde inte så bra i magen. (Har inte gjort det riktigt sen i helgen. Det kommer och går.)

Ellenbus

Ellen roade sig med att ställa sig i vägen och dansa, busa och tjoa. Hann precis knäppa några bilder med mobilen när hon körde någon slags dans. Haha!

ellenbus2

Hon tittade även lite på Playhouse Disney men det verkar inte roa henne nämnvärt och traskade sen runt i lägenheten aningens rastlös. Hon hann precis träffa papsen innan det var dags att gå och lägga sig. Kalle hade alltså jobbat över. Han ser inte mycket av Ellen, stackarn. Eller stackars båda!

Och idag är det torsdag med yrsnö och iskalla vindar. Vi ska få riktigt busväder har SMHI utlovat och jag tror det stämmer för jag ser knappt ut genom mitt fönster och SÅ skitiga är faktiskt inte mina rutor. Jag for iväg och storhandlade idag, imorgon ska vi också ha busväder sägs det, så jag passade på innan det började snöa. Maxi var relativt lugnt och jag strosade omkring i sakta mak. Skönt att shoppa så, tycker jag. Man hinner kolla på allt och behöver inte oroa sig för Ellen som gärna blir rastlös fort, såklart. Å andra sidan handlar man en del lite onödiga saker kanske. Notan slutade på 1200 kronor men jag vet inte hur mycket av det som hamnade i kassarna som faktiskt var onödigt. Passade även på att åka förbi Viktoria, min frisör och beställa klipptid till både mig och Ellen. Ska bli så skönt att bli av med mina slitna toppar. Mitt hår är totalrisigt och vintertrött till tusen nu. Jag tappar ofantliga mängder just nu och det är asjobbigt eftersom jag redan är så tunnhårig. Snyft!

I morgon händer nog inget speciellt. Jag kanske tar en fika med en kompis på dagen och till kvällen blir det fredagstacos och lite mys. Helgen vigs åt diverse besök hos vänner i Uppsala och det ser jag verkligen fram emot. Hoppas nu bara att alla får vara friska i helgen. Det går vinterkräksjukan på dagis! Dessutom kan även en nykomling bestämma sig för att dimpa ner i helgen, så vi får be Helena knipa tills i alla fall på söndag, då vårt besök hos just dem, är överstökat! Ellen ska få träffa massor av kompisar i helgen OCH farfar och farmor, så för hennes del blir det också roligt värre. Alla nöjda och glada med andra ord, tror jag! Hoppas nu bara att övernattningen hos farfar ska gå bra också men det gör den nog. Vi höres igen efter helgen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: