I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lugn jul med mysiga traditioner

Kategori: Allmänt

Julen var jättetrevlig och ja, den är ju inte slut ännu men idag har det känts lite mer som en vanlig dag ändå. Jag, mamma, Ellen och Kalle har varit i den stora Bromma Blocks-gallerian och reashoppat massor av fina kläder. En jacka och ett par gosmys-brallor till mig och Kalle köpte en mössa (bara) och till Ellen blev det lite nya pyjamasar och någon tröja ifrån oss och så köpte min mamma en jättefin overall och massor av tillbehör (mössa, vantar osv) samt flera fina tröjor. Ska försöka lägga upp lite bilder på alla fina kläder vi köpte då och på hennes julklappskläder. Hon har fått massor! av kläder i julklapp.

Jultomten

Julafton firade vi med mina föräldrar och tomten kom på besök. (Grannens farfar) Och igår var även svärfar och hans sambo här på besök. Då körde vi traditionsenligt grillning. Vi gick inte långt men det är ändå mysigt att komma ut, få grilla lite och dela traditionen med Björn o Linnea också! Bra att vara vid lekplatsen. Ellen kunde både gunga och leka medan vi grillade färdigt korvar och även jag och farfar Björn hade roligt. Vi gungade gungbräda!

grillar

På julafton var vi ute o lekte lite också och hittade ett roligt tåg som hade en tunnel. Ellen utforskade!

Tunnelbus

Sötnosen tyckte det var jätteroligt!

tåget

Här busas det i soffan med mormor och morfar. Ellen har varit så glad och tillfreds nu när alla är samlade.

Bus i soffan

I morgon ska vi till Vällingby C och byta min lavalampa som jag fick av pappa i julklapp. Den verkar inte fungera som den ska nämligen. Annars blir det nog ganska lugnt. Och till nyårshelgen verkar det som att vi blir ett litet gäng i alla fall till sist. Det har gått lite rundor men nu så verkar det som att det kommer upp lite vänner både från Skåneland och Norrköping. Jätteroligt!

Kalle & jag

Nej, nu ska jag ner och titta lite på tv:n tillsammans med övriga i familjen. Ha en fortsatt trevlig jul! Hej så länge.


Kommentarer

  • Johanna säger:

    Låter som en härlig jul!!



    Jätte fint kort på dig och mannen din, ni är så fina båda två. Verkligen en toppen bild tycker jag!



    Hälsa föräldrarna från mig, Kram Kram

    2011-12-26 | 20:52:52
    Bloggadress: http://www.villa-svea.blogspot.com

Kommentera inlägget här: