I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lite annat än skola

Kategori: Allmänt

hinns trots allt med! I helgen var vi hos Eva och Tommy på jättegod middag. Det var soligt och varmt. Vi satt på deras uteplats och pratade, åt jättegott och vissa fick t o m dricka gott vin. (Det var inte jag, tyvärr.) Ellen drog omkring med en leksaksgolfbag (med klubba och boll) i plast. Den är tydligen väldigt rolig för den åker fram varje gång vi är där. Och så ska det puttas på bollen. Svårt men roligt att se på när andra puttar, tycker Ellen. Hon stortrivs hos dem. Dessutom har de ju så många olika buskar med goda bär. Så ni förstår kanske varför Ellen är eld och lågor.

På söndagen fick vi besök av Jimmy, Jenni och Julia. Extraroligt för Ellen som leker så väldigt bra med Julia. Hon är ju endast några månader yngre. De håller handen, visar varandra hyss och bus och leker jättefint i långa stunder. De var här hela eftermiddagen och en bit in på kvällen. Vi åt grillad fläskkarré som jag hade marinerat och god sallad, plus potatis. Vi åt även sockerkaka med röda vinbär och grädde. Måste säga att jag gjorde en väldigt god sockerkaka! Det var väl första gången på 10-15 år som jag bakade en sådan. Inte illa!

Vi hann t o m att städa lite på söndagen och dessutom satte Kalle upp flera tavlor! Äntligen börjar vi få undan det där sista som gör att ett hem känns mer som ett hem. Fast vi har dock en del kvar att göra men det orkar jag inte ens tänka på nu.

Lite nya ord har tillkommit från Ellen. Det coolaste var väl häromdagen när hon stod vid kylskåpet och i det närmaste skrek på sin far att han skulle "stänga upp", stänga upp! Med andra ord skulle han öppna kylskåpsdörren. Eftersom Ellen säger knäppa och knäppa upp om sina knappar eller dragkedjor så är det ganska logiskt att säga stänga upp om dörren som ska öppnas. Plötsligt säger även ungen LAMPA. Det ordet har ju annars varit borttappat ett antal månader nu. Några andra ord har säkert också lagts till ordförrådet men mitt huvud är fullt av kollektivavtal, anställningsavtal, PuL och annat matnyttigt, så tyvärr kan jag inte erinra mig mer för tillfället. Jag är tacksam över att jag kom ihåg att min gudfar fyllt 60 och att min älskade lilla mamma har födelsedag på torsdag får jag inte glömma att komma ihåg ett par dagar till. Det får räcka med det för den här veckan. Over and out!

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Jag bävar inför dagen då vi måste förklara varför "öppna upp" inte betyder "stänga"...

    2011-09-02 | 23:59:26

Kommentera inlägget här: