I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Påsken är över

Kategori: Allmänt

....och vi är hemma igen. Hemma hos packlådorna och stöket. Ellen är lämnad på dagis och jag har just avslutat mitt jobbsökande för denna gång. Idag har jag skickat iväg 9 ansökningar! Är ganska nöjd.

Helgen har verkligen bjudit på gosaker. Härlig sol och värme, god mat och gott påskgodis, trevligt sällskap, besök av bästaste Ola och så shopping med mamma. Det var så roligt att få strosa i affärer med mamsen, alldeles för oss själva och jag hittade massor med fina kläder plus att mamma köpte mig en jumper och ett par byxor i lite försenad födelsedagspresent. Dessutom hittade vi söta kläder till Ellen på rea. Halva priset på reapriset. 6 plagg för 144 kronor! Inte dåligt alls. Pappa och Kalle hade tvättat, städat, polerat och vaxat vår bil när vi kom tillbaka ifrån shoppingen, så då blev jag extra glad. Mina föräldrar är verkligen supersnälla och hjälpsamma! Ellen hade skött sig fint, sovit och lekt på stora lekplatsen.

Vi var en hel del nere vid mina föräldrars husvagn och där träffade vi vänner till dem som vi gick ut på promenad med. I deras lilla glänta (på ett speciellt ställe vid en fin å) grillade vi lite gott och satt och myste i solen. Så härligt! Jag såg påfågelöga. Det brukar inte jag se så ofta, det är en fin fjäril.

vid ån


påfågelöga

Ellen och morfar utforskade omgivningarna och sen tog de en promenad i vagnen. Ellen somnade gott. Tänk vad skönt de sover utomhus! Hon var så söt i sin påskjacka (mamma köpte den när vi var i Turkiet och nu var den lagom stor) och jag hade gjort rosiga, fräkniga kinder på henne också. Här i husvagnen, på väg att tjuva med sig mammas stora ljus. Söt va!?

påskis

Ola kom som sagt på besök och med sig hade han sin Melker. En busig och härlig hund. Jättefin verkligen och Ellen var inte ett dugg rädd för honom först men efter många fina pussar och lugnt hälsande gav han henne en lite för hårdhänt kärleksförklaring och buffade till henne rejält och då blev hon lite skraj (Han är ju så stor) men det gick jättefint ändå.

Ola o Melker

Vi åt god påskbuffémat på lördagen också nere vid husvagnen, utomhus i strålande solsken. Vilken lycka för oss alla för vi gillar ju så att vara utomhus. Sen var vi till lekplatsen och lekte med Ellen och hon åkte massor med rutchkana, en ny favorit. Melker grävde i sanden och hade skoj han också.

Ellen i rutchkanan

Vi åkte hem igen på måndagen och passade på att stanna och hälsa på lite kompisar i Norrköping. Först var vi en snabbis till vår gamla sommarstuga och kikade på alla förändringar som skett där, samt hälsade på gamla grannen. Han blev glad och överraskad av Ellen så klart, för vi har ju inte setts på tre år nu. Sen fikade vi inne i stan med en gammal jobbarkompis och hans fru. Det var riktigt nice i solen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: