I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Ellen sniffar på körsbärsblomster!

Kategori: Ellen

Det är verkligen helt underbart väder nu och tack och lov gör det mig lite piggare, lite gladare. Jag är annars varken det ena eller det andra just nu av någon anledning...

Igår hämtade jag Ellen med vagn på dagis (annars har det varit cykel som gällt den senaste tiden) och vi tog tuben in till stan för att titta i lite affären (döda tid) tills Kalle kunde sluta jobbet och möta upp oss. Vi gick sen till Kungsträdgården för att se de omtalade körsbärsträden som just nu står i blom och visst var det vackert!

Ellen i körsbärsblomster

Där var massor med folk som fotade från alla tänkbara vinklar men vi sniffade lite och njöt en stund sen åkte vi hemåt igen. Alla var hungriga och trötta och tuben var snorfull med folk. Usch, det tycker jag är jobbigt.

Idag cyklade jag med Ellen till en närliggande öppen förskola med jättefin lekplats efter dagis. Vi gungade, satt i solen och åt päron, lekte i sandlådan och tittade på tupparna och hönorna som gick lösa utanför stallet som också ligger där intill. Ellen blev smått imponerad av de stora fåglarna men inte alls rädd.

Ellen med tuppar

Jackan hon har på sig (den blå) var nytvättad i morse men ser redan solkig ut. Det är mycket utelek i dammiga, smutsiga sandlådor och backar som gäller numera. Härligt men jäklar vad tvätt det blir! Ellen är brun-grå från topp till tå varje dag man hämtar henne på dagis. Haha! Mycke bad blire men vad gör det. Hon har så roligt!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag måste dit när vi kommer till Sthlm den 7-8 maj för jag ÄLSKAR dessa träd!

    2011-04-28 | 19:42:07
  • Johanna med naglarna säger:

    är du inte taggad för flytten och ser fram emot allt du ska fixa och trixa med sen i din nya alldeles egna trädgård?? Kramis

    2011-04-29 | 21:11:10
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: