I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

12:e april

Kategori: Allmänt

Ingen snöstorm, inte ens några enstaka flingor! Inte heller några droppar regn, jo kanske några få men ändå! Jag får nog säga att jag är nöjd med vädret idag för det brukar ofta snöa eller regna på min födelsedag. Vad jag däremot inte är nöjd med är att 3-butiken sms:ade mig i morse och berättade att min telefon nu är lagad och går att hämta!??!

(För två månader sedan var jag inne i butiken och lämnade in den, fick en lånetelefon så länge. Det gick 10 dagar och sedan ringde de och berättade att den var trasig och inte gick att laga. Jag kunde få tillbaka den för 250 kr eller så kunde de skrota den. Skrota den, sa jag och åkte in till butiken för att lämna tillbaka lånetelefonen och köpa en ny telefon. Fick betala över 1000-lappen för en ny nalle (hade inte råd med annat) och känner mig väl halvnöjd med den för det är åtminstone en kontanttelefon så efter det att mitt abonnemang har gått ut 2012 så behöver jag inte ha med dem mer att göra. För 2 veckor sedan får jag ett samtal, en söndag. Hej detta var blah blha från 3-butiken, vi får be dig komma in med lånetelefonen du har! Va!? Den lämnade jag in för flera veckor sedan. Och så en lång diskussion så klart men de gav sig till sist. Dock ingen ursäkt eller så. Självklart inte.)

Jag ringer upp snubben i butiken som jag köpte telefonen ifrån lagom sur och han lovar att kolla upp det hela. Han sms:ar efter ett tag och frågar om jag har köpt en ny telefon. JA!! för i helvete. De har noll koll! Som vanligt. Ända sen jag bytte till 3 har jag varit irriterad och missnöjd över det mesta. Mina sms går inte fram ibland och ibland får jag inte dem som skickats till mig! (Jobbigt att inte kunna lita på detta.) Mina räkningar stämmer inte ibland och det är alltid halvtaskig täckning. Till slut ringer killen tillbaka. Nej, det var verkstaden som hade strulat! Självklart! Fast sms:et kom ifrån 3-butiken. Då bara brast det för mig och jag skällde ut grabben efter noter. Stackarn fick ta all min ilska och frustration, fast det inte är hans fel direkt. Nåväl, han tog det bra och blev inte arg tillbaka men han bad heller inte om ursäkt, han gav mig inga erbjudande om att få tillbaka telefonen gratis eller nåt sånt, som ursäkt för allt strul utan han skyllde i från sig och sa att han förstod. Förstod vadå!? Jävla skit-3 det är vad det är! Ett riktigt dålig företag som tar sina kunder för givet (man binder ju sig för att få den där coola telefonen), som inte kan ett dugg om service, som är dryga och uppkäftiga i butiken och som till och med driver med sina kunder när de märker att de inte är så kunniga på telefonen eller hemma i mobil-branchen. Nej dubbelt, taggigt ris får 3 ifrån mig idag och de förstörde åtminstone delar av min födelsedags-förmiddag.

Andra halvan av den var dock trevlig. Kalle hade hittat på en rolig födelsedagsgrej. Han hade lagt lappar lite här och var med olika ledtrådar och rim på. Jag fick gå från lapp till lapp (första låg i Ellens korg på dagis, där han varit tidigt i morse och lagt den, andra i vår bakmaskin, tredje i vår grill i källaren, fjärde i en bok i bokhyllan! Den ena lappens ledtråd ledde till den andra osv.) för att till sist lösa en mattegåta och rebus. Då fick jag till sist reda på vart mitt påskägg låg och i ägget låg det 4 olika presentkort (twilfit, Kappahl, H&M och Lindex) och Lonkakolor som jag älskar! Blev jätteglad och det var riktigt roligt. Ibland är han bra påhittig min man!

Ägget

När jag hade funnit min present gick jag hem till Josefina som hade bjudit över mig på kaffe. När jag kom dit så hade Josefina köpt en fin bukett rosor till mig! Jag blev jätteglad. Vi drack kaffe och blurrade en liten stund. Jag passade på att gosa lite med Devin också, sen var jag tvungen att rusa igen för kl. 12.30 skulle jag möta Eva vid Hötorget. Hon skulle bjuda mig på lunch. Vi var på Drottninghof och åt Cesarsallad. Gott, gott! Hon hade även skickat ett fint kort med flodhästar på till mig och jag fick jättefina ranunklar som jag blandade med rosorna ifrån Josefina. Det blev jättefint tillsammans.


 blommorna fr Josefina och Eva

När jag kom hem ifrån lunchen hade jag fått blommor vid dörren. De var ifrån svärföräldrarna. Jättefin bukett det också! Jag som älskar blommor blev såklart jätteglad. Mamsen hade skickat ett urgulligt kort med. Vi firar mig mer i påsk sen när vi kommer ner till dem. Både tulpaner, ranunklar, stjärnflocka och rosor är stora favoriter. Undra om de visste om det? Eller om det bara slumpade sig. I vilket fall blev ju buketten väldigt vacker. Härliga färger, inte sant?!


från Björn & Linnea

På eftermiddagen var jag till en däckverkstad för att byta till sommardäck. Där var grabbarna svarta av smuts, skitsura och jättestressade! Inte alls trevlig stämning och än värre blev det när de inte fick loss våra vinterdäck. De fick banka och slå som vanligt. Inte vårt fel utan Fords. Fords orginaldäck är helt enkelt för tajta och fastnar. De var otroligt orädda om min bil och jag blev rätt förbannad. De bankade både här och var och missade rätt friskt flera gånger. Nu är fälgarna duktigt tillbucklade på sina ställen! Så dålig stil och inte visste jag vad jag skulle säga heller utan stod där som ett fån. De var väl precis vad de räknade med från en tjej. Dessutom small det till under bilen där domkraften hamnade lite fel. Kille struntade helt i det och tog bara och bytte ställe!? Jag blev helt ställd. Vi får väl se om vi hittar nåt hål under bilen. En sak är säker, dit åker vi inte fler gånger!

För att avsluta detta långa inlägg med något posetivt så kan jag berätta att Kalle är på väg hem, jag har fått massor av gratulationer på facebook och i morgon har jag inga måsten! Det känns skönt. I kväll ska jag bara ta det lugnt och se på tv eller nåt.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Vilka underbara blommor å vilken rolig och påhittig present!!! Super kuligt ju =)



    Grattis igen Madde, kramis J.

    2011-04-12 | 22:01:41
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: