I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Tror vi lider av shoppingfeber

Kategori: Allmänt

Vilket märkligt väder! Solsken och bitande kyla ena dagen. Snöslask och halv storm andra dagen. Ellen stackarn är genomförkyld och även Kalle är snorig så det dröjer väl inte så länge förrän även jag drattar dit. I natt vaknade hon runt kl. 03.00 och grät och grät. Hon var täppt och snorig men inte varm. Hon ville absolut inte somna om så för kanske 3:e gången någonsin fick hon till sist ligga mellan mig och Kalle och sova. Hon blev hur pigg som helst och låg suckade och nynnade, slog handen mot gaveln så det tjångade i hela rummet. Efter ett tag gick Kalle upp och gjorde lite välling som hon glupskt hällde i sig men hon blev inte sömnigare. Vi prövade att lägga henne i sin säng igen men då började hon återigen storgråta!? Så hon fick ligga där mellan oss och hålla oss vakna i någon timme sen bar Kalle över henne till sin säng igen och äntligen somnade hon om. Mardrömmar?

Trots det kyliga vädret var vi ändå en runda ner till ICA-affären igår för att hämta ut en paket ifrån Jotex (jag har beställt fina juliga gardiner med tillhörande löpare till köksbordet och 3 st. kökshanddukar) och efter det gick vi till lekparken för att Ellen skulle få gunga lite och springa av sig lite energi. Det vart uppskattat så klart. Vi la henne även i en såndär stor rund gunga som man kan ligga många i. Hon såg så fridfull ut där hon låg och tittade upp i himlen. Sen gungade hon gungbräda en stund med pappa innan vi alla var så nerkylda att fingrarna höll på att trilla av. På vägen hem sken solen sista strålar så fint på alla höstlöven men så idag när vi vaknade var allt vitt! Nu är det bara blött och kallt.

Gunga

Kalle har köpt en ny dator. Jag orkar inte ens argumentera. Det duger så fint med laptopen tycker jag (han har dessutom en egen då han alltid har sin jobbdator med sig hem) men tydligen ville han ha en ny kompakt stationär och då får han väl det. Jag vill ha en ny hallbyrå och det tänker jag köpa nästa gång vi kommer till Ikea. En såndär lite högre variant med sex lådor och en spegel överst. Tycker den verkar praktisk och så är den smal vilket passar vår hall och inte heller så dyr. En vit tror jag det blir. Inte björk som på bilden alltså.

Byrå

Jag kan ingenting om datorer men jag tror säkert att den där blir bra och datorer blir ju gamla och man behöver uppdatera sig lite nu och då. Det var 3½ år sedan vi köpte lappisen och vi har faktiskt vår gamla stationära kvar också. Den är ungefär lika gammal. Bara det att den tar för stor plats. Om du är intresserad av den så hör av dig!

Nu går Ellen omkring och skriker mamamamamamamamama i lägenheten och halvt om halvt gråter/skriker. Kalle värmer mat och hon har börjat göra sådär då. Som om hon inte kan vänta på uppvärming liksom. Så fort hon ser mat eller vällingflaskan så sätter hon igång. Hade hon inte sett något hade hon inte verkat ett dugg hungrig. Tur vi har rutiner för när hon äter. Hon är rolig hon. Ikväll blir det bara lugnt. Ska mysa lite i soffan med tända ljus och kurera mina båda sjuklingar. Förhoppningsvis är alla pigga nog att åka till Ikea en runda (igen) imorgon så även jag får nåt roligt att pyssla med. För det är ju så vansinnigt roligt att skruva ihop möbler! NOT! Men det är skönt att saker ha sin bestämda plats och som det är nu ligger allt möjligt överallt. Det gillar Ellen men inte vi.

Kommentarer

  • michalw säger:

    Ikea skulle jag vilja shoppa loss på med, har massa som jag skulle behöva eller bara vill ha :) Får ta det när man får råd hehe. Skruva möbler är kul tycker jag.

    2010-10-22 | 21:10:39
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/
  • eva-li säger:

    Vi har en sån där hallbyrå faktiskt och den är kanon kan jag säga. Det läskiga är bara när Denize klättrar upp i lådorna hela tiden..men nu har vi flyttat på den så hon inte gör det längre.. Man får en känsla av att den kan tippa tyckte vi.

    Vad ska ni ha för den gamla datorn då? Funkar den bra?

    Sen undrar jag även vilken park det är ni är i?

    2010-10-22 | 22:26:16
  • Madde säger:

    Micke, kolla på Blocket, de har väldigt ofta ikea-prylar i bra skick. I af i sthlm.



    Eva-Li, ring om du fortfarande är intresserad av datorn.

    2010-10-23 | 11:17:38

Kommentera inlägget här: