I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

På jakt efter höstlöven

Kategori: Allmänt

Vinden viner verkligen och våra element fungerar fortfarande inte i lägenheten så jag går och småhuttrar då och då. Jag som sällan brukar frysa i vanliga fall är frusen hela tiden och på natten sover jag med mina röd-orangerandiga strumpor som jag fick av mamma för flera år sen. De är mjuka och lurviga. Och varma!

Idag på eftermiddagen gick jag och Ellen som vanligt ut en liten runda. Vi gick till lekparken där Josefina och Deon bor och de var också där och lekte. Eller ja, lekte och lekte. Ellen är rädd för Deon så hon stod fastklamrat vid mitt ben en lång, lång stund innan hon ens vågade röra sig och Deon försökte ideligen sno till sig Ellens napp. Han har fått dille på andra barns nappar den token. Till slut vågade i alla fall Ellen släppa taget och hon satt en stund i sandlådan och sen tog jag en hög med löv och kastade upp i luften. Det var roligt och hon jagade löven en stund.

Ellen bland höstlöv

Det var riktigt kallt ute idag och vi var säkert där i lekparken en timme i alla fall. Ellen tittade på en katt som var ute och gick med sin matte och sen kom det en hund. Inga andra barn var ute. Lite märkligt kan jag tycka, för solen sken ju trots allt. Efter ett tag kom en vän till Jossan förbi med sin stora hund och Ellen blev glad och gick emot den trots att den hoppade och faktiskt skällde lite också. Det är en såndär som vissa kallar kamphund men han är hur snäll som helst enligt Jossan. Ellen blev inte nämnvärt rädd för den trots att den är mycket större än henne. Märkligt! Det ända som Ellen är rädd för, det är andra barn. Tror hon träffar för få barn helt enkelt.

höstlöv

Kalle mötte upp oss när vi gick hemåt och tog Ellen med sig till Farsta C för att köpa två ramar till ett par affischer som vi köpte i somras. Tänk att man inte får tummen ur att göra saker. Nu är de köpta i alla fall. Nu ska vi bara skära till dem så de passar i ramen och hänga upp dem också. Undra när det kommer att ske. Till jul kanske?

Vad händer annars då? Hmm, inte speciellt mycket. Dagarna är ganska tråkiga, jag erkänner. Därför är ju inte bloggen uppdaterad så ofta heller. Vi gör liksom ungefär samma sak varje dag, här hemma. Men snart är det helg. Då händer det nog något roligt. Om inte annat så har jag och Jossan bestämt att vi ska gå ut och plocka svamp på söndag. Det ser jag fram emot!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: