I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Ellens ettårskalas och så den grå vardagen

Kategori: Allmänt

I söndags firade vi så Ellen lite mer ordentligt. På hennes riktiga födelsedag var vi ju i Turkiet och mina föräldrar hade redan åkt hem men de hade tidigare gett Ellen fina böcker, klossar, plyschdress m.m. i present och då firade vi bara med ballonger och bad i poolen. I söndags kom farfar och hunden Tyson på besök. Farmor var i Afrika. Flera av våra vänner tittade förbi på tårta, chokladbollar och bulle och vi tittade på bilder ifrån Turkiet, firade Ellen med massor av fina presenter och hade jättetrevligt tillsammans.

Kalas

Ellen hade födelsedagsstassen på sig som hon fått av mig o Kalle. Hon var jättesöt i den men den var lite för stor ännu. Det gör inget. Då kan hon vara fin fler gånger.

Ellen ett år

Efter att gästerna hade gått hem satte vi igång med tvätten från semestern och Stoffe och Elina höll oss sällskap ett tag på kvällen också, då de kom lite senare än andra gäster. Det var så roligt att de hade valt exakt samma present till Ellen som jag och Kalle gjort. De hade också köpt den (av Ellen) populära bultbrädan som föreställer en sköldpadda. De hade kvittot kvar som tur var och skulle byta den mot något annat. Här ser ni Ellen springa ifrån farfar med bultbrädan i högsta hugg.

Ellen o farfar med sköldpadda

Hon fick massor av andra fina presenter också och jag vill passa på att tacka alla som kom och firade vår lilla sötnos i söndags. Tack tack och tack snälla för alla presenterna!

I måndags började så allvaret. Kalles pappalediga måndagar är över och jag startade en 2 veckorskur med modifast (alena) och humöret/tålamodet är därav inte på topp, milt sagt. Hoppas på att gå ner några kg på detta sätt. Igår var jag så och tog ut min dumma spiral. Det var ingen behaglig händelse men nu är det i alla fall gjort och jag hoppas att minipiller ska passa mig bättre men det får vi se framöver. Ellen verkar tycka hösten är lite läskig med blåsten och kylan och själv har jag inte heller riktigt fattat hur kallt det faktiskt är. Vi får börja använda våra höst- och vinterkläder nu.

På fredag kommer Eva hit och passar/leker lite med Ellen så att jag kan få städa i lugn och ro. Man hinner inte så mycket under de timmar hon sover, för då ska man ju göra så mycket annat också som att kolla mail, facebook, blogga, äta, kolla inspelade favoritprogrammet osv. Sen är det dessutom skönt att få vara i fred när man ska dammsuga, damma och putsa fönster. Man har att göra nästan jämt men rackarns vilket slappt och bekvämt liv man lever som mammaledig. Jag ska baske mig inte klaga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: