I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lite shopping och rubbade sovrutiner

Kategori: Allmänt

Igår åkte lilla familjen till Länna och gick i lite olika butiker. Jag trodde faktiskt vi skulle hitta lite julklappar men nä, det blev bara saker till oss själva. En mössa och ett par handskar till Kalle samt en mössa till mig. Allt på rea i den där outletsportbutiken. Vi hittade inget till Ellen ens. Sen var vi även in på Citygross och köpte lite kött, tyvärr inte billigare än på andra ställen men nu hittade jag i alla fall färs som inte var vaccpackad. Tack!

Vi åkte just då Ellen brukar sova middag och självklart kunde hon inte somna. Vi var även på Rusta och där hittade vi dörrmattor, 2 för 20 kr (för snömoddiga skor) och en toamatta. Ellen fick knata själv och hon rev och slet i allt hon hittade. Det var tomtar, gosedjur: rosa hästar och så mammuten från den där filmen m.m. Till slut tröttnade Kalle och gick ut i förväg. När vi kom hem (Ellen sov de 15 min det tar att köra hem) la jag henne direkt i sängen igen men nä, hon bara skrek och grät. Ville inte sova! Så hon fick komma upp igen. Vi åt, fixade och donade lite här hemma och Ellen lekte. På något vis hade hon lyckats få tag i min gamla jeanshatt. Den brukar ligga i bilen, jag har den ibland när jag är ute på lotten. Hon var bara så söt i den att jag var tvungen att ta lite kort. Nappen är i för att hon skulle kunna försöka sova lite, mamma, om du undrar. (Min mor och jag har haft diskussionen om att Ellen ofta har napp på bild.) 

Ellen i jeanshatt

Klockan var nog runt 18.00 här och hon ville inte sova. Vid 19-tiden gav jag upp och gick och la mig i min säng med henne. Hon stökade och bökade, for runt som en snurra men efter kanske 10 min sov hon äntligen och jag började med middagen. Lax med mos, brocolli och morötter. Egentligen var vi bortbjudna igår men på morgonen ringer Hedvig och berättar att M är krasslig och mår jätteilla. De ska åka utomlands på tisdag så hon var jätterädd att det var influensa nu och att de inte ska komma iväg. I vilket fall så vill man ju inte umgås då. Vi skjuter på det hela tills de kommer hem igen. (Om de nu kommer iväg men det får vi ju hoppas.)

Eftersom vi ville att Ellen skulle sova gott på natten fick hon bara sova i ca 1½ timme, sen väckte vi henne. Hon käkade, lekte en massa och sen runt 22 så försökte vi natta henne. Det gick fint. Hon la sig snällt och vi stängde dörren till hennes rum och slängde oss i soffan för att se lite inspelat. ca 20 min var det lugnt sen började hon gråta där inne. Stört omöjligt att trösta och jag gav upp och tog med henne ut i soffan. Vid 23-tiden gav jag själv upp och gick och la mig. Jag vaknade till vid 02-tiden, för då kom Kalle och la sig. Har ingen aning om när Ellen somnade men han kan ju ha suttit vid datorn ett bra tag efter det att hon somnat. Klockan är över 9.30 nu och det är bara jag vaken, en så länge. Får nog gå och väcka Ellen nu så hon inte vänder fullständigt på dygnet!

Kommentarer

  • michalw säger:

    Färs som inte var vaccpackad? Är det någon skillnad på vaccad och ovaccad färs??

    Söt bild på Ellen btw :)

    2010-11-21 | 18:06:06
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: