I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Massa mys med mamsen

Kategori: Allmänt

I lördags var vi till Nacka ishall och tittade på en kälkhockeymatch. Mitt ex Nicke spelar i svenska landslaget men nu hade de bara någon slags turné. Denna match var mot Oslo och tyvärr förlorade de med 0-1. Kul att träffa Nicke igen. Det var flera år sen. Vi var på café i fredags också och blurrade bort ett par timmar.

Ellenbellen

I söndags var vi "på väg" hela dagen. Först åkte vi till Ulriksdals slott och gick på höstmarknad. Kalle shoppade hällbröd, godis och korv. Jag köpte en träleksak till Ellen och en present till en vän. Vi tittade oss omkring lite, Ellen hälsade på stora och små hundar samt sprang ifrån oss. Det var jätteroligt att gå åt motsatt håll!

Marknad

Det är faktiskt riktigt fint där bland byggnaderna och i parken. En bit där ifrån ligger ju Rappne´s ställe också men där var vi inte denna gången. Efter marknaden var vi stelfrusna. Det var ruskigt kyligt i söndags. Vi tog bilen till tre olika ställen och tittade på radhus. Ett i Lindholmen, ett i Vallentuna och ett i Bällstaberg. Alla jättefina. Vill ha, vill ha! Måste bara skaffa jobb och dagisplats först. När vi hade kollat in alla dessa ställen och åkt förbi några till, åkte vi till Bromma flygplats och hämtade min goa, lilla mamma. Det var så roligt att sitta där och vänta på flygplatsen och så plötsligt så bara stod hon där. Vi åkte sen hem och fikade, pratade och hade mysigt. Hon ska vara hos mig hela veckan. Det är lyx för mig att ha min mor hos mig så länge.

Igår var vi till kyrkan och åt lunch. Rotmos och fläsklägg. Tror iofs att fläsklägget mer var någon slags skinka.

 Ellen äter lunch

Vi sjöng på sångstunden och lekte i lekrummet. Ellen hade jätteroligt så klart. Hon gillar att träffa alla barnen och att leka med andras leksaker är alltid roligt. De hon har hemma känner hon för väl tror jag. Är sen mormor med så är ju allt extra roligt.

Mormor & Ellen

Idag åkte vi i halkvädret till Sickla Köpkvarter. Det var väldigt trevligt att få gå och fönstershoppa, samt shoppa på riktigt utan att stressa. Vi var där vid ca 11.00 och åkte inte hem förrän ca 16.30. Vi gick runt i massor av olika butiker, åt lunch och sen fikade vi en stund senare (Ellen sov ett par timmar). Ellen lekte även på Andys lekland (tror jag det hette) det var första gången hon satt i ett bollhav. Det var först läskigt, sen roligt. Vi var även och körde tåg på Polarn & Pyret. Vi hittade en jättesöt kofta och goa varma raggsockor samt 3 par strumpor med halkduttar till Ellen på H&M. Även en julröd body inhandlades. Mamma betalade. Hon är så himla snäll jämt. Jag blev jättebortskämd idag, eller ja, egentligen var det ju faktiskt Ellen som blev det. Själv köpte jag en pippi till Ellens Lilla gubbenhäst som hon fått av Hedvig.

Ellen i nya stassen

Annars köpte vi två presenter till Kalle för han fyller 35 år på fredag. Min blev lite i dyraste laget men vad fan. Han är ju min älskling. Kanske inte så roligt att få i present egentligen men han har tjatat om att han vill ha ett sådant, så nu ska han få det. Bäst i test var det också. Är ju aldrig fel. Jag hittade även en supersöt randig fleecemorgonrock i massor av olika färger som Ellen ska få i julklapp. Mamma köpte sig ett par stövlar och ett pannband i fleece och jag fick en ny maskara (som inte är vattenfast. Skönt) och så köpte jag ett stort svart ark som jag ska klistra fina kort på. Happ, det var väl det hela. Tror inte jag glömt något. Nu ska vi äta ärtsoppa och mysa lite kylan.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vart hittade ni raggsockorna, var det på P.o.P?

    2010-11-10 | 23:58:56
  • Madde säger:

    De söta raggsockorna köpte vi på H&M.

    2010-11-11 | 09:26:56
  • Johanna säger:

    underbara söta Ellen, längtar tills jag får se henne igen=)

    Kram kram

    2010-11-11 | 23:25:24
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: