I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Pulkafärd

Kategori: Ellen

Idag skulle Ellen och jag ha besökt dockteatern Tittut och kollat in dockorna, hälsat på personalen och fikat på deras café m.m. men så blev det inte. Ellen blev nämligen sjuk igår när jag var på Skärholmens galleria och skulle shoppa julklappar med Eva. Vi var där i kanske 1½-2 timmar och mer än halva tiden gick åt till att byta blöja kändes det som. Stackars Ellen! Det var verkligen "Katt åt glödlampa, lös i magen" och även om hon var på gott humör och sprang omkring och tittade på ditten och datten och drog i saker, så märkte jag att hon blev lite trött och slö efter ett tag. Vatten, vatten och en banan, det var vad jag fick i henne på hela eftermiddagen. Sen blev det lite mat när vi kom hem men det rann bara rakt igenom henne. Jag vill passa på att tacka Eva för utan henne hade jag inte kunnat shoppa en pryl igår. Vilda Ellen är ingen lek att ha med sig när man ska shoppa, längre. Hon vill ju såklart inte sitta i vagnen så medan jag kollade ut klappar och betalade så var Eva snäll nog att hålla ett öga på Ellen. Hon fick nog jaga en hel del för numera springer Ellen och inte bara går.

Idag tog jag ändå ut Ellen på en liten, liten tur så hon fick lite frisk luft. En solig och frisk dag. Härligt! Vi invigde den nya pulkan som vi inhandlade förra helgen och den var ju superbra till henne men hon är lång vår jänta. Precis att benen kan vara raka! Hon tyckte om att åka pulka även om hon tjöt lite när jag sladdade med den. Det var inte lika poppis. Men kul för mamma! Vi plockade lite nedfallna tallgrenar som jag ska ha och pynta med senare (ska bara inhandla och införskaffa lite annat smått och gott först) i kransar och blomsterarrangemang. När vi kom in igen fick Ellen lite lunch men hon ville inte ha. Två små tuggor fick jag i henne och ett glas vatten sen var det stopp och hon ville bara sova. Som hon sov sen. 3 timmar! Då fick jag ändå väcka henne efter det. Det är så man märker på Ellen att hon inte är riktigt frisk. Hon sover massor. Det är väl i och för sig bra för då läker ju kroppen.

Helgen är fullproppad med aktiviteter, vilket känns både roligt och spännande. Jag återkommer senare med berättelser om detta. Nu ska jag ta helg, krypa upp i soffan och njuta av alla tända ljus och en varm fleecefilt. Kalle och Ellen sitter redan och väntar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: