I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vilket skitgöra!

Kategori: Odlingslotten

Vilken härlig och solig dag. Och vilken härligt glad och snäll unge man har! Älskar min Ellen, hon är som en sol hela hon. Den enda gången hon är ledsen är när hon slår sig, när hon är vrålhungrig eller när hon blir totalt frustrerad över att inte kunna ta sig framåt fast hon gör alla rätt! Stackars Ellen. Hon står på alla fyra eller på knä, gungar och liksom hoppar framåt men hon har inte fattat riktigt hur hon ska göra med armarna då. Hon kravlar, lite, lite i taget och hon är en jäkel på att bakåtkrypa men framåt vill sig inte hur mycket hon än försöker. Vi skrattar och hejjar på henne och uppmuntrar men till sist blir hon så frustrerad att hon skriker rätt ut. Nåväl, det kommer väl att rätta till sig snart. Hon har haft det bra idag på lotten. Massor med folk att flirta med, frisk luft och varmt i solen. Hon sov som en stock där i dag också. Skönt för oss. Man får massor mer gjort då.

Idag var det städdag på odlingslottsområdet. Det var massor med folk där, solen sken och det var extra fint idag, på nåt vis. Jag åkte på värsta skitgörat, bokstavligt talat, för jag åkte på att tömma de komposterade latrinerna som de myllar ut runt syrener och annat. Med andra ord, jag fick lassa piss och dynga från alla kolonisterna! Blött och illaluktande var det men det gick rätt smidigt ändå. När jag lassat en skottkärra kom någon annan och hämtade den och jag lassade i nästa. 3 stycket lass, sen var min uppgift klar och jag kunde ägna mig åt min egen lott. Kalle åkte på att rensa grusgångarna och det höll han nog på med i säkert 3 timmar, stackarn. Han är förkyld dessutom så han var väl inte hurra-glad över att vara på lotten. Men så fick han köra jordfräsen precis innan vi åkte hem och mylla ner hästgödseln som vi köpt, det tyckte han nog var lite roligt tror jag. Det blir bra att så på det sen.

I morgon ska vi dit igen. Idag fick vi åka hem redan kl. 15.30 för Kalle hade tvättitd. I morgon ska vi lägga sten och så i odlingslådorna. Det ska bli roligt att äntligen få göra nåt roligare än att rensa ogräs. Idag har jag nog kastat 15 kg gräslök i tuvor av jord. En hel rabatt hade de spridit sig på och jag vill gärna ha gräslök men EN tuva räcker. Maskros, kvickrot och åkerfräken har vi också rabatten full av. Så idag var det rensa, rensa, rensa på agendan. Hoppas det är slut på det för ett tag nu efter i morgon. Men man hinner aldrig så mycket som man vill och hade tänkt sig, så vi får väl se och ogräs finns det alltid att rycka, hur mycket man än tar bort. Konstigt det där men det är ju så det är. Håller man dessutom inte efter det hela tiden (som tjejen som hade det innen oss inte hade gjort, klagade våra grannar idag) så sprider det sig och rotar sig dubbelt så hårt!

Nu ska jag hjälpa Kalle med tvätten så den blir klar innan tvättiden går ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: