I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Irriterat & grinigt mest hela tiden, tycker jag

Kategori: Allmänt

Igår tog jag det ganska lugnt och fick egentligen inte något vettigt gjort på hela dagen för Ellen hade värsta dagen ever. Hon bara grät och tjurade och var helt omöjlig. Jag blev helt slut på henne. Dessutom kräktes hon flera gånger och smetade ut på golv, saker och kläder, vilket inte gjorde mig gladare direkt. När Kalle kom hem fick han ta henne en stund så jag fick plantera om mina små förkultiveringsprojekt. Hon är alltid mer tillfreds när vi båda är hemma, så även i går men hon var fortfarande lite grinig även när Kalle var hemma. Kanske är för att Kalle har varit långledig som hon inte gillar läget?! Eller så är det värmen. Hon är fortfarande ursel på att dricka vatten men jag får i henne några droppar då och då i alla fall.

Idag har hon varit på lite bättre humör,i alla fall tills vi kom hem. På förmiddagen åkte vi till Farsta C. Jag köpte två par byxor (har knappt några att sätta på mig, så det var behövligt) och lite annat smått och gott. Bland annat ny mobil för jag förlängde mitt abonnemang. Den nya är tyvärr inte lila eller grön (mina favvofärger ju) utan röd och vit. Annars är den ganska lik min gamla. Det ska vara den nya versionen av samma telefon, sa han i butiken. Jag tyckte nog att det var en annan telefon jag, men vad vet jag. Eva mötte upp mig och Ellen i centrum. Vi åt sallad och matade Ellen sen åkte vi ut till lotten så jag fick visa henne den. Hon satt och solade lite medan jag rensade bort lite grann ogräs som kommit upp sen sist och sen vattnade jag rikligt. Tror ändå det mesta dunstar bort i värmen. Jisses det är hett där ute vid lotten om dagarna. Jag orkade knappt någonting idag, i värmen. Vi får väl se vad helgen bjuder på för väder. Ett parasoll måste vi ha där ute i alla fall och gärna ett litet bord också, så man kan lägga ifrån sig en smörgås eller ställa sin kopp kaffe någonstans. Vi får kolla detta i helgen. Kalle måste ju också få vara med och bestämma vad som ska inhandlas.

Kalle fick föresten en mustach-nål utav mig när han kom hem idag. (prostatacancer-nålen) Och en minifläkt som man kan ha när man ex. åker buss eller t-bana och är asvarm. Det var Jenni som tipsade mig om den där minifläkten. Superbra att ha när man som jag, lätt svettas floder i varma, trånga utrymmen. Är lite orolig över av/på-knappen som sitter dumt till, bara. Om jag har den i handväskan kanske den råkar köra igång och det kommer jag nog inte att märka. Nåväl, nu har vi i alla fall varsin sådan. Alltid bra att ha och de kostade bara 10 kr styck! Inte klokt, egentligen. Vi får väl se hur länge de håller. På Clas Olsson köpte jag dem. (Det säger kanske det mesta...)

I tisdags var jag föresten hemma hos Jenni. Vi satt ute på deras jättemysiga och lummiga innegård och hon hade gjort supergod sallad som vi smaskade på medan Ellen sov och lilla Julia satt i selen på mammas mage och hade det gott. Vi stannade i några timmar men så vart Ellen orolig och grinig och det var dags att åka hem igen.

Nu är det dags att laga lite middag. Kalle är ute och springer en mil eller två men han är väl hemma snart. I kväll blir det kroppkakor med lingon. Tjing!

Kommentarer

  • Mimmie säger:

    Läser i din blogg att din dotter kräks väldigt ofta, har ni gjort en ordentlig utredning? Det är ju inte bra för den lilla kroppen att kräkas så ofta. Jag uppfattar genom att läsa här att du prioriterar din trädgård framför att umgås och hitta på roliga saker med ditt barn och framför allt hitta källan till hennes kräkningar. Man blir illa till mods, känns som om hon är en börda för dig.

    2010-05-22 | 17:37:53

Kommentera inlägget här: