I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Svar på kommentar

Kategori: Ellen

Jag hade fått en kommentar på mitt inlägg; "Irriterat & grinigt mest hela tiden, tycker jag" där tjejen skrev såhär;

Läser i din blogg att din dotter kräks väldigt ofta, har ni gjort en ordentlig utredning? Det är ju inte bra för den lilla kroppen att kräkas så ofta. Jag uppfattar genom att läsa här att du prioriterar din trädgård framför att umgås och hitta på roliga saker med ditt barn och framför allt hitta källan till hennes kräkningar. Man blir illa till mods, känns som om hon är en börda för dig.
Information:
Alias/namn Mimmie

Jag tänkte att jag skulle försöka svara, trots att det är en för mig helt okänd person som valt att läsa i min blogg, där jag i huvudsak för tillfället skriver om min lott som jag precis har fått ta över och som är en stor hobby i mitt liv och något som tar mycket av vår familjs tid. Vi trivs alla tre alldeles förträffligt där ute. Frisk luft, grönt och skönt och massor att upptäcka och utforska för en liten 7-månaders. 
 
För det första Mimmie, du har ingen aning om vad jag gör och inte gör om dagarna mer än just det som jag råkar nämna i min blogg, vilket givetvis är mycket selektivt! Självklart kommer min dotters hälsa och välmående före min odlingslott och allt annat med för den delen.

För det andra om du hade läst lite mer ordentligt så hade du kanske också fått reda på att utredningar ang. barns kräkningar inte görs enligt BVC så länge barnet mår bra för övrigt och fortsätter att gå upp i vikt, vilket då Ellen gör. De far inte illa av att kräkas utan det är något helt naturligt i den åldern, enligt dem. Men jag har försökt, jag har frågat massor, testat en hel massa saker men ibland så är det bara så att vissa barn kräks mer och oftare. Ellen gör det i perioder men mycket mindre nu än när hon var riktigt liten. Jag var själv ett s.k kräkbarn. Enligt BVC är det magmunnen som inte är fullt utvecklad; ett MYCKET vanligt problem enligt dem och inget att göra något åt före 1½ års ålder. (Då kräkningarna brukar ha försvunnit helt på de allra flesta ändå.)

Kommentarer

  • Mimmie säger:

    Tack för ditt svar, som sagt så känner jag dig inte men jag tycker er dotter är jättesöt och jag läser din blogg då och då för du skriver väldigt intressant om exempelvis din lott och din vardag som mamma.

    2010-05-22 | 22:52:16
  • Johanna Andersson säger:

    Bra svar!

    Och mycket bra att Mimmie också läst ditt svar.

    Du är en toppen mamma, ni är verkligen underbara föräldrar du och din sambo=)

    Kramisar

    2010-05-24 | 07:29:13
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/

Kommentera inlägget här: