I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Stenläggning & sådd

Kategori: Odlingslotten

Idag har vi så äntligen fått börja så lite. Först lade vi dock ut stenar på den stora odlingsytan, så att man kan komma åt att gå i mellan sådderna sen. Det blev faktiskt riktigt fint, tycker jag. Nu vet jag inte hur bra det kommer att fungera rent praktiskt med så lite stenar men jag tror det ska räcka för att komma åt överallt. Annars får vi lägga fler. Jag ville ha så mycket yta som möjligt kvar till att så på, så klart. Vi hann inte så något där i dag men båda lådorna är nu fulla av frön i fina rader.

Stenläggningen och lådorna

Idag har jag satt; piplök, morötter, palsternacka, purjolök, rädisor, rödbetor, gul lök och mangold samt persilja men den satte jag i en ny bädd som Kalle gjorde i ordning idag. Där ska jag sedan ha lejongap  och zinnia, hade jag tänkt. Kanske någon  mer blomma. Vi får se lite vad som kommer upp i rabatterna. Man ser nya gröna blad varje gång man kommer ut där. Det finns en hel del av samma sort, ska bli kul att se vad det är. Någon slags aster, gissar jag. Sen finns det en ros och jag tror jag har en pion också. Där finns prästkrage, lammöra, kärleksört, någon marktäckare som blommar i rosa och så är det ju påskliljor, pärlhyacinter och scilla. I morgon ska jag nog vila i från trädgårdsgöra. Kalle åker till Malta i morgon, tidigt som tusan. Han ska dit med jobbet några dagar. Trist att han är bortrest men jag får försöka se positivt på det. Att längta är rätt mysigt det också och jag har ju sångstunden i morgon och på onsdag kommer nog Hedvig på middag.

Kommentarer

  • Elina säger:

    Vad fint ni har gjort det. Ska bli kul att ta en närmare titt. :) Kram från Elina

    2010-05-23 | 18:08:16

Kommentera inlägget här: