I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Middagsbjudning

Kategori: Allmänt

När vi kom hem så duschade jag och fixade lite inför middagen med Hedvig. Hon dök upp ca 16.30 och vi snackade om allt som hänt sen sist vi sågs samtidigt som jag matade Ellen. Idag fick hon smaka en ny sort med tomat, kött och rotsaker. Den gick ner, mums. Sen började jag med maten till oss vuxna. Det lagades spenat-tagliatelle och qournbitsgryta med sockerärtor, körsbärstomater och kronärtskockor. Till hade jag sallad med physallis i och det var faktiskt jättegott, så prova det! Ellen fick sitta med när vi åt middag. Hon fick majskrok och som vanligt kladdade hon ner hela sig, bordet och kläderna. Tror inte många korn hamnar i magen när hon äter de där kladdiga och värdelösa krokarna. Usch vilken besvikelse dom är. Kanske att hon äter dem bättre när hon blir lite större. Sen fick hon även citron och hon älskar verkligen citron! Hon sög upp allt kött och gnagde riktigt på skalet. En liten min gjorde hon när hon kände det beska vita.

CitronEllen

Lite blött blev det allt på tröjan för saften rann ju lite varstanns men den var ju ändå smutsig av majskrok, så vad gjorde det!? Haha, titta så söt! Det var bara att byta tröja och sen ner på golvet och leka.

Nakenfisen

Jag och Hedvig tog en kopp kaffe i vardagsrummet. Snart började Ellen gnälla. Jag tog upp henne och busade och lekte lite vilt med henne. Det skulle jag nog inte ha gjort. Efter ett tag kom en jätterap och sedan spydde hon ner hela mig, sig och soffan! Aj aj... och Hedvig som har kräkfobi, stackarn. Nåväl, det hämtades trasa och papper, jag torkade och gnodde med texilschampoo och sen när jag skulle ta bort handen ifrån bordet jag lutade mig mot, satt handen fast i tidningen och på tidningen stod min kaffekopp. Den for rakt ner på mattan och slog i kanten. Fullt med kaffe på mattan! Hämtade mer papper och en tidning att lägga under för att suga upp. Satte handen i tidningen igen och fastnade igen (blöt som jag var om handen) och for ut med armen, välte Hedvigs kopp och spillde ut hennes kopp också! Snacka om oturlig klantighet. Herrejisses! Ännu en torkning och sen fick det var bra. Ellen hamnade i badet och jag fick nya kläder. Nu sover hon gott, Hedvig har åkt hem och jag pustar ut efter en ganska arbetsam men mycket trevlig dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: