I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lunch & sångstund i Söderledskyrkan

Kategori: Ellen

Ellens morgon var lite si och så. Hon har börjat störtgråta och skrika i högan sky om hon inte får som hon vill eller om det inte går som hon har tänkt sig. I morse övade hon på att ställa sig upp vid vardagsrumsbordet igen och jag är lite rädd att hon ska ramla så man hönsmammar sig lite. Hon blev jätteirriterad för att jag håller i henne lite lätt och till sist tar bort henne när hon hållt på ett bra tag och jag tycker det räcker. Sen efter att hon väl blivit ledsen så går det liksom inte att trösta henne lika lätt som förr. Knepigt det där men jag kan ju heller inte ge med mig varje gång hon inte får som hon vill! Det är ju inte heller bra. Hon blev gladare när hon sen fick bada. Numera gillar hon faktiskt att bada. Kanske för att hon kan sitta själv och får plaska precis så mycket som hon vill. Jätteroligt när mamma blir dyblöt!

Jossan och Deon kom upp till oss och vi tog sen bilen bort till kyrkan för det regnade. Ellen brukar ju sova ungefär vid den tiden så hon slocknade i den korta bilturen men blev tyvärr väckt ganska omgående av en gråtande bebis i vagnen som stod intill hennes där hon låg och sov. Hon fick nog bara 15 minuters sömn men det räckte tydligen för hon var pigg och glad under hela sångstunden.

Först åt vi lite lunch tillsammans med Jossan, Eva-Li och hennes Denize samt Malena och hennes Leo. Deon snarkade vidare så Jossan hade Ellen i famnen medan jag åt upp min soppa, vilket var snällt. Alla barnstolar var upptagna och Ellen var fortfarande lite yrvaken.

Ellen & Jossan     Eva-Li & Denize     Malena & Leo

På sångstunden satt Ellen och klappade händerna och gungade i takt till sången. Hon verkar uppskatta sången mycket mer nu när hon blivit lite äldre. Synd att detta var sista gången! Vi kommer att fortsätta gå dit då och då under hösten sen skulle jag tro. Det är roligt att krypa omkring och hejja på de andra kidsen också.

Ellen på sångstund

Efter ett tag i lekrummet så blev Ellen jätteledsen och så där otröstlig igen. Jättetrött var hon och ville inte ha gröt så jag bestämde mig för att åka hem ganska så omgående. Stackars Jossan som hade åkt med mig i bilen hade ju ingen vagn så hon fick snällt åka hem tidigare hon också. Hoppas det inte gjorde allt för mycket. Trist att behöva avbryta någon annans fika/lekstund så där.

Måste bara berätta om igår morse också för Ellen var så härlig. Hon ser ju att datorn är något som vi båda håller på med och hon vill ju så gärna också pilla på den så igår fick även hon data lite. Hon blev alldeles saligt glad! Bankade och knapprade på datorn så den satte igång och felsöka i något jobbprogram. Hahaha.

Ellen vid datorn

Pappa är såklart väldigt stolt över sin dotterns datorintresse eftersom det är det som pappa håller på med hela dagarna på jobbet!

DataEllen

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Fina bilder!

    2010-05-25 | 23:50:19

Kommentera inlägget här: