I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Barnadiset -en lekpark inomhus & fredagsmys

Kategori: Allmänt

Har nog antagligen åkt på en lättare vårförkylning. Jag kände redan igår att det killade i svaljet och bak i näshålan och i natt har jag varit lite täppt. Jag hatar verkligen att vara täppt i näsan och inte kunna andas ordentligt, speciellt när man ska sova. Det svullnar ju alltid lättare när man ligger ner så det är så klart när man ska sova som det är som värst. Hoppas det inte blir värre nu. Tyvärr känner jag mig smått febrig nu också, så vi får väl se.

Vi åkte i alla fall till Barnadiset en stund och mötte upp med Martina och hennes Noel, Eva-Li med Denise och lite senare på dagen kom även Malena och Josefina med sina kids + en bonus. En vän till Eva-Li var också där med sin lilla tjej. Hon var ca en månad yngre än Ellen. Det var ett litet gäng med andra ord och det var även andra barn där såklart. Första gången för mig och Ellen och det första jag reflekterade över (ljudkänslig som jag är) var det högt brummande ljudet! Jätteirriterande men det är väl ett måste antar jag, för att ha hoppborgen igång. Vi höll mest till i en liten inhängnad som kallades babyland. Lagom stort att utforska denna gången, tyckte jag. Ellen hade roligt med de andra barnen som vanligt och jag fick prata av mig lite om ditten och datten. Speciellt roligt att träffa Martina igen. Det var väldigt länge sen nu och Noel har blivit jättestor sen sist. Lika charmig som förut!

Gänget i babylandet.

Ellen kravlar omkring

Nu sover Ellen gott eftersom hon varit aktiv hela dagen och jag ska också passa på att vila lite nu, kanske äta lite sen lunch och se nåt på tv, bara ta det lugnt så att förkylningen blir kortvarig. Hade planerat att åka och titta på en vacker "öppen trädgård" i morgon. Vi får se vad förkylning och vädret bjuder in till.

Kalle kom hem i hyfsad tid i kväll och vi busade lite med Ellen innan han stack iväg på sin springrunda. Jag gjorde lite gott fredagsmys och nu har vi ätit och druckit gott. Tack Hedvig för roséskumpan! Passade ypperligt till vår goda avokado- och räkröramacka (eget gjord majjo, självklart!)

Fredagsmys!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hoppas du kryar på dig gumman!!

    Ha en skön helg/// Kramis

    2010-05-28 | 21:20:10
    Bloggadress: http://johannasego.blogg.se/
  • Heddan säger:

    Ser gott ut! :)

    2010-06-02 | 21:16:00

Kommentera inlägget här: