I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vaccination & omplantering av samtliga krukväxter

Kategori: Allmänt

I morse var vi med Ellen till BVC för vägning, mätning och sedan vaccination nr 2. i ordningen. Hon är nu 67 cm lång och väger 7.115 kg. Jisses så fort det går. Sprutorna gjorde nog nästan ännu ondare idag, tror jag. Hon blev så himla ledsen och riktigt panikgrät! Det var tur att Kalle vad med också för jag blir alldeles svettig och illa till mods när hon gråter på det där speciella viset. När jag sen skulle sätta på overallen igen och lyfte jag Ellen så hon slog huvudet mot ett skåphörn! Då började hon givetvis gråta igen, fast det bara nuddade vid pannan och inte blev något märke. Hon var nog bara överkänslig efter att ha varit så ledsen redan men sååå jäkla typiskt!

Så fort vi lämnade BVC somnade hon i vagnen och vi gick lite på bokrean på Bookia. Kalle köpte en bok om vilken musik man måste höra innan man dör och sen nån liten bok till en jobbarkompis. Jag hittade inget speciellt. Efter det var vi till Lindex och hämtade ut ett paket som Libero sänder ut till alla 5-6 månaders som är med i klubben. Det var lite smått och gott; en boll, ett paket våtservetter, Up&go-blöjor, bindor, lotion m.m. Kul att få lite sånna där gratis-prylar.

Väl hemma igen satte jag igång med mitt omplanteringsprojekt och det tog ca 4 timmar att plantera om eller bara fräscha upp alla mina krukväxter. Men då åt jag faktiskt emellan också, samt matade och tröstade småfebriga och ledsna Ellen. Hon har sovit nästan hela dagen. Lika bra när hon verkar vara rätt tagen av det hela. Kalle har tvättat lite och så har vi småstädat och donat. Nu ska jag kolla facebook en stund sen blir det nog lite TV.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: