I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Radhusdrömmar

Kategori: Allmänt

Jaha, det var några dagar sen jag skrev nu. Har haft lite annat för mig och inte riktigt haft någon lust att skriva men det har heller inte hänt så vansinnigt mycket. Torsdagen blev slapp. Jag städade lite i köket och avfettade spis och fläkt efter våffelbakandet. I fredags var Kotten på besök. Han bor ju numera i Växjö men var i Sthlm över helgen. Vi pratade eget företag, utbildning och lite annat smått och gott samt åt middag tillsammans. Det blev lax med gott potatismos, cremefraiche-kräm med örter & lime och en blandsallad. Han skulle vidare ut, Kalle och jag hamnade med Ellen framför något halvtrist tv-program och sen ganska hyfsat i säng.

Igår gick vi på en lång promenad i Hökarängen med omnejd. Det var inte jättefint väder men ändå skönt ute. Det byggs och ändras en hel del här just nu. Nere vid affären har de stängt av vägen för biltrafik. De ska bygga ett nytt torg och VI-butiken ska expandera. Spännande och se vad det blir av det hela. Vi kikade även på radhusen på Söndagsvägen. De ser rätt sunkiga ut, utvändigt faktiskt. Underhållet är nog eftersatt rejält. De ska tydligen ombildas till bostadsrätter nu så småningom och då kan det kanske bli aktuellt att lägga bud om det rustas upp lite. Kalle gjorde spring-premiär igår och var ute och kuta i slasket, han tog dock de gamla skorna vilket jag tycker var ett smart drag. Roligt att använda de nya fina när marken torkat upp istället. På kvällen åkte vi till Tomatiis och åt varsinn pizza och när vi kom hem tände vi massor av ljus och satt och pratade och myste med Ellen under earth hour. Vi hade inte tv eller något annat på heller. Lika bra att göra det ordentligt, liksom. Vi såg ganska många som fortfarande hade lyset tänt. Antar att några säkert glömt bort men så finns det ju även dem som inte bryr sig. Lite väl bekväma människor, tycker jag. En timme kan man ju mycket väl vara utan lyse, liksom!

Idag har vi varit och kollat på ett kanonfint radhus. 5 rum och kök. Byggt 2008 i tegel. Två våningar med precis lagom stor tomt, parkering intill sin egen entré, förråd på både fram och baksida, samt vindsförråd. Stenlagd uteplats på framsidan och altan på baksidan. Gräsmattan avslutas med en liten höjd och sen blir det allmäning med skogsdunge. Det kan inte bli bättre!! Inne var allt fräscht och modernt såklart, då huset är byggt 2008 men ändå något slitet i köket och någon tapet som var lite ful annars var allt i topptrim. Vill ha, vill ha, vill ha!!! Utgångspriset var 2.495.000 vilket jag anser är lågt för ett så fint och stort radhus och mäklaren trodde 2.8 något sånt. Fasen att jag inte har jobb. Om jag hade haft det, hade vi inte tvekat en sekund på att buda men som det ser ut nu har vi inte råd. Men nu vet vi ju hur området ser ut och omgivningarna. Jag kan mycket väl tänka mig att bo där omkring. Det fanns fler radhusområden i närheten också som även de såg hyfsade ut. Om några år så kanske det finns något nytt till salu och då kanske jag har ett bra jobb, så vi har råd. Vi får ha is i magen och avvakta helt enkelt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: