I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Präst på besök & vårshopping

Kategori: Allmänt

Idag var prästen som ska döpa Ellen här och besökte oss. Det var jättetrevligt och hon är verkligen lättsam och rolig. Dessutom jättebra att prata med, så jag förstår att hon blev präst och att hon är popis. Vi gick igenom lite vad som ska hända och i vilken ordning och så bestämde vi vad vi ville ha för psalmer också. Jag tror det kommer bli ett fint dop. Inte alls högtravande eller stelt, för det sa jag ifrån om och hon kände precis likadant och ändrar t o m i texten på nåt ställe så det inte ska bli så. Det var något om att Ellen ska ha befunnit sig på någon mörk plats och nu ska få komma in i ljuset. (Det som prästen i stället ville säga fokuserade på ljuset och något positivt istället.)

Vi gick till Farsta C för Kalle skulle träna på Friskis och jag ville se om jag hittade lite vårkläder. (Tunnare tröjor eller nåt annat lite vårigt.) Ellen var med mig och hon snackade högt och ljudligt där hon låg i vagnen när jag provade tröjor och blusar. Jag blev så full i skratt för hon hördes över hela affären, kändes det som. 

Fasen vad allt ska vara fladdrigt och utsvängt och låååååååångt i vår!? Tunikor, blusar, tröjor, t-shirts, alla har samma stuk liksom. Att en tunika är lång går jag med på men varför måste det andra vara likadant? För mig som bara är 157,5 cm lång är det lite jobbigt att hitta nåt snyggt då. Är man dessutom rund som en tunna blir det ännu svårare när allt är utsvängt, för då ser man ju om möjligt ännu rundare ut! Till sist hittade jag i alla fall en t-shirt som var enkel med fin skärning i urringningen och den var lagom lång och inte utställd nedtill. Jag tog två av den sorten. En svart för det går alltid åt och en ljunglila. Sen hittade jag en ganska söt och kort blus (visserligen med rund stor ringning men det funkade faktiskt) som satt fint. Den var tunn, lite see through. Skönt på sommaren också när det är olidligt varmt. På våren kan man ha ett vitt linne eller så, under.

Rutig blus

Jag hittade även en tunika i svart med lila och limegröna ränder som funkade perfekt som klänning på mig! Det syns dåligt på bilden men färgerna var fina.

        Klänningen

Jag var även på Indiska och köpte en fin duk att ha till påsk på köksbordet. Gula ljus till min smidesljusstake blev det också och några kvistar som jag ska fläta in i lite björkris sen och göra en fin kras utav. Jag gillar påsken och jag gillar att pynta då. Nästa mer än vid jul faktiskt. Kanske för att det inte är så hysteriskt nu som vid jul. Kalle hade varit på Löplabbet och shoppat nya springskor till sig. Det är coolt där, med sånt där löpband och filmning så man får se hur ens fötter beter sig när man springer. De ser direkt vilka skor som man behöver!

Nu har Kalle badat Ellen och jag ska snart börja med middagen. Det blir kyckling i lergryta i kväll och så blir det bara TV-tittande och mys med Ellen för hela slanten. I morgon ska vi nog ta oss i kragen och komma iväg på sångstunden i kyrkan igen. Vi har inte varit där på ett par gånger nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: