I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

God mat & gott sällskap hela helgen

Kategori: Allmänt

Resten av vistelsen hos mina föräldrar vart trevlig och lugn. På lördagsförmiddagen åkte vi ner till Kolboda (stället där mamma & pappa har sin husvagn) och gick till ett ställe i skogen där man kan grilla. Där mötte vi några vänner till dem som redan hade börjat värma ärtsoppa och punch på elden. Vi grillade hamburgare, pratade lite skit en stund och njöt av solen som tittade fram då o då. Ellen låg i vagnen mestadels av tiden men ett tag var hon vaken och satt med vid brasan. Senare på dagen kom så Kalle ner från Stockholm och hela familjen var samlad. Vi åt jättegod middag och drack gott vin till. Mamma hade lagat fläskytterfilé och ugnsbakat potatis, morot och palsternacka och till detta hade vi sallad och rosépepparsås.

På söndagen kom min kompis Ola förbi och han hade även sin hund Melker med sig. Det var strålande sol så vi tog en promenad runt i Smedby och myste i solen, pratade bilar med pappa och hade det trevligt. Tyvärr hann han inte stanna så länge då hans son fyllde 16 och han skulle ordna med kalas för honom så jag kände att vi fick lite för lite tid. Dessutom kan han inte komma på dopet men jag hoppas att vi ses snart igen.

Ola, Melker, Roy, Karin, Kalle och Ellen i vagnen

Till middag hade jag beställt raggmunk med fläsk så det fick jag av min snälla mamma. Gud vad gott det är! Man äter det alldeles för sällan. Efter middagen var vi så mätta allesammans att vi knappt orkade pratade. Vi satte oss i tv-soffan och slötittade på en film och så småning om var det några herrar som somnade.... Ellen var dock pigg och glad. Hon har varit så nöjd hela helgen och fått massor av uppmärksamhet hela tiden. Fyra är helt klart bättre än två och denna gången gick det mycket bättre med mormor och morfar. De hade riktigt roligt tillsammans.

På måndagsmorgon åkte mamma till jobbet och vi åt frukost med pappa sen gav vi oss iväg till Norrköping. Vi kom iväg redan kl 9.20 tror jag. I Norrköping stannade vi och åt lunch med några i gänget från vårt gamla jobb. Marcus, Anders och My hängde med och åt kinabuffé på Drottninggatan och sen gick vi tillbaka till kontoret och drack lite kaffe med de andra innan vi fortsatte hemåt. Vid Södertälje var det världens köbildning och det drog ut på tiden. Det var någon buss som hade havererat och blokerade ett körfält, mitt i rusningstrafiken. Tur det var åt rätt håll, så att säga. Vi stannande sen i Tumba och handlade lite på Maxi. Ellen fick sitta i vagnen för första gången. Gick ganska bra om vi pallade upp med en fleecefilt på ena sidan och min handväska på den andra.

Ellen shoppar loss på Maxi

Väl hemma väntade uppackning av både matvaror och allt i från resan. Jag tog hand om det medan Kalle matade Ellen. Sen var jag helt slut och landade i soffan med lite left over lasagne och tv:n. Skön avslutning på kvällen även om Ellen hade spyfest i en timme. *suck* Undrar när hon ska få slippa kräkas hela tiden?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: