I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

TV-serier

Kategori: Tänkt om!

Jag minns inte när jag började titta på tv-serier faktiskt. Bland de första var nog i alla fall Dallas, Dynastin och Falcon Crest. Kanske Macgyver och M.A.S.H? Beverly Hills! Oj oj.... minnena flödar. Jag är stort fan av Milleniumböckerna och slukade alla tre fort, fort. Filmerna var också ganska bra, tycker jag. Nu har de kommit som tv-serie och jag ska nog kolla på de också. Har spelat in några avsnitt. Annars har jag egentligen fullt upp med andra serier och man vill ju inte sitta framför tv:n nu när det börjar bli vår och finare väder! Jag spelar nästan alltid in och tittar när jag har tid och lust. Just nu tittar jag på Saltön, (men det är sista avsnittet nu) Medium, Brothers & sisters, Dexter, Bones, True blood och The Mentalist. Det är säkert någon mer men jag kommer inte på någon just nu.

Jag gillar polis/deckare både i bokform och som tv-serieform så Prisonbreak och Anna Phil var favoriter, så även Mordkommisionen och Miami Vice när det begav sig. En bra serie ska innehålla relationsdrama, lite övernaturligt och så ska det vara spännande, så klart. Jag gillar även kriminalteknik eller medicinsk anknytning o dyl. Det är jätteintressant! Jag älskade Cityakuten, t ex. Sen gillar jag även typiska chicflic-serier som Sex´n the city, L-word, Gilmore Girls, Lipstick Jungle och Alias men har däremot inte sett ett enda avsnitt av Desperate housewifes! När vänner får höra det säger de alltid att jag har missat något men då ska ni veta att det värsta jag vet är catfights och vad jag har förstått så innehåller den serien inte mycket annat!? Jag har även missat Six feet under och Madman som ska vara sååå bra, har jag hört. Jag är väldigt svag för vampyr-serier, fast jag inte alls är "into vamps" annars, vilket då verkar lite märkligt kanske. Så True blood, New Amsterdam, Angel och Moonlight är favvosar. Jag får inte glömma att nämna Heros som är en jättehit ju och superhjältar är alltid bra! Smallville, Lois & Clark och Kyle XY är därför med på agendan, utan tvekan. 

Det finns så otroligt många bra serier även om inte alla avsnitt i sig är så mycket att ha och vissa kan jag verkligen sakna när sista avsnittet är visat. Man vill se dem igen eller se mer av karaktärerna och få veta mer. Man vill se vad som händer sen, liksom. Det är det sorgliga med serier. Att de en gång tar slut. Men att t ex Prisonbreak, Lost och 24 tog slut sörjer jag inte och vissa är visst tillbaka igen!? Att de orkar hålla på. Där har jag tröttnat, faktiskt.

Jag skulle kunna rada upp 100-tals serier som jag sett genom åren. Det blir dock inte någon rolig läsning utan mer ett kartotek över mitt tittande genom åren och det vill ni nog slippa!? Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: