I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Inställd dag

Kategori: Allmänt

Ellen blev så himla dålig igår kväll. Hög feber (tyker i alla fall jag. 39.3) och dessutom har hon åkt på en förkylning tror jag för hon snorar en del och hostar lite. Vi som hade bestämt att vi skulle hälsa på tant Eva i Tullinge idag. Hon har äntligen tillfrisknat efter operationen, förkylningarna och magsjukan (stackarn fick allt på löpande band) och såg nog fram emot vårt besök för det var ju länge sen vi sågs nu. Jag såg också fram emot det och en härlig lång promenad i det vackra vädret men jag ville inte dra iväg med Ellen idag. Hon sover jättemycket och yrar lite i sömnen. Hon är ganska så gnällig och gråter mycket när hon är vaken men när hon får febernedsättande har hon ett andningshål på någon timme då hon är piggare och ganska glad och lite sprallig till och med. Jag hoppas nu bara att det gör nytta att ta det lugnt idag för på torsdag ska vi ju ut och åka tåg ända ner till Kalmar! En sjuk Ellen på tåg känns inte som någon bra idé men vi får väl se hur den sagan slutar!?

I morgon ska jag och Hedvig gå på teater. Ellen får stanna hemma med Kalle. Jag ser verkligen fram emot teaterbesöket! Vi ska gå och se Pygmalion på Dramaten. Jag tror det kommer bli hur bra som helst! Skönt att få göra något kulturellt för en gång skull. Det är baske mig inte var dag, det inte. Sist jag var på teater var på Norrköpings stadsteater 2007 eller något.

Idag ska jag rensa ur lite kläder ur Ellens garderob. Hon har redan vuxit ur de flesta 62:orna nu och då är det ju onödigt att de fyller upp garderoben. Sophia skall få tillbaka en hel del av de vi fått låna och det som jag har köpt ska jag skänka vidare till vänner. Vi har ju dessutom köpt lite nytt som ska in på rätt plats och så ska jag passa på att packa lite inför Kalmarresan och städa lite. Sen blir det nog lagom att börja med maten. Idag blir thaiwok ala Madde.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: