I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Egodag - pedikyr, fika och snackis med goaste vännen

Kategori: Allmänt

Idag har varit en riktig EGO-dag! Jag sov till 9.30 ungefär och åt en sen frukost. Sen motioncyklade jag och gjorde lite ryggövningar, det behövdes verkligen! Satan i gatan vad jag är öm, stel och otränad.... blä! Jag ska verkligen försöka fortsätta med det även om det är tungt ibland att komma till skott.

Jag hjälpte Kalle lite med tvätten men sen drog jag in till stan och gick på 1 timmes lång pedikyr med fot och underbensmassage. Det var skönt och nu har jag fina fötter. :) Efter det så träffade jag godingen Hedvig och vi fikade macka och morotskaka på Tullys. De har helt gudomlig morotskaka där. Jag hade mundiarré idag tyvärr, så Hedvigstackarn fick inte mycket syl i vädret tror jag men vi blurrade på om vegetarisk mat, miljöbovar och pälsälskare *morr* och annat smått och gott. Hon har precis flyttat till en större lägenhet tillsammans med sambon och hon är såå nöjd med mer space och dubbelsäng! Dessutom har hon äntligen lite flyt och har jobb på gång! Såå glad för hennes skull. Jag hoppas verkligen hon får jobbet även om det blir tungt att pendla så är fast jobb inte fy skam i dagens samhälle!

När vi hade sagt hejdå så drog jag till shampoo- och hårsalongen som ligger tvärsöver gatan (Götgatan) och köpte nytt shampoo och balsam för mitt hår är så jäkla trist just nu och behöver pampras med lite dyrgripar. Fy för att shoppa där, det är dyrt men det är bra grejer och de håller/räcker mycket längre. 302:- med rabatt för en flaska balsam och en flaska shampoo! Phuh! Det är dyrt att fika åxå märkte jag men det var det värt, likaså pedikyren. När jag sen kom hem vid 19-tiden hade Kalle varit och handlat och lagt en flaska vitt vin på kylning. Vi lagade vit quinoa med purjolök, citron och lime och till det hade vi lättrökt laxfile som jag stekte med massor av peppar och citron. Det blev superduper, så jag är så nöjd. Nu ska jag krypa upp i soffan, dricka en kopp kaffe och titta på lite tv tillsammans med mina älsklingar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: