I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Besök av Jenni & Julia

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit ganska produktiv på morgonen. Vi gick upp lite innan åtta och åt frulle, sen lekte vi lite och jag tog en snabb dusch när Ellen tog en liten nap. Jag slängde in en maskin tvätt och satte igång med att steka köttfärs till pajen. Sen gjorde jag pajskal och äggstanning. Ellen tittade på och kastade ner sina leksaker på golvet med jämna mellanrum. Mest för att få min uppmärksamhet så klart. Vid 12 hade jag satt in pajen i ugnen, vikt gamla tvätten och hängt upp den nya. Jag matade även Ellen med havregröt för första gången. Det tyckte hon var mums! :) Och jag hade bäddat! Tänk vad man hinner med på en förmiddag ändå.

Vid lite i ett kom så Jenni och hennes lilla Julia på besök. Vi åt köttfärspaj med oliver och paprika och till det serverade jag sallad med hallonvinägrett. Allt blev gott och vi blev mätta. Ellen fick sitta brevid oss och leka i matstolen. Julia sov. Sen satt vi bara i vardagsrummet och snackade lite. Julia åt och sov, så bedårande söt. Ellen sov också en lång stund och vi tittade faktiskt lite slött på tv samtidigt som vi pratade vidare. Det var så skönt och avslappnat. Jätteroligt att ha dem här!

När de skulle åka hem fick Ellen sitta vid Julias lilla vagnsinsats och hon tyckte nog Julia var en riktig liten plutt. Hon är ju bara 2 månader gammal, lilla skruttan. Hon satt så fint och tittade på henne.

Titta mamma, vicken liten....

När kameran kommer fram blir de båda två väldigt nyfikna så klart. Tittar fint in i kameran, båda två.

Ellen & Julia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: