I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

3D- bio & påskpynt

Kategori: Allmänt

Igår var det dags för ännu ett besök på BVC och Ellen fick även träffa doktorn. (Det gillade hon inte, av någon anledning började hon gråta hysteriskt men jag kan inte säga varför.) Hos sköterskan Lisbeth gick det bra. Det var vägning och mätning. Ellen väger nu 7.510 kg och är 69 cm lång. När vi hade varit där åkte vi sen till Maxi och handlade. Det är så skönt att storhandla tillsammans och inte ensam, för det är ju en hel del att kånka och bära på. När vi kom hem och hade packat upp maten så fick Ellen leka lite medan jag lagade lite barnmat och kokade ingefärspäron.

Blomkåls- och palsternackapuré

Det blev palsternacka och blomkål, som är lite av en favorit. Hon är ju inte så glad i någon mat ännu, faktiskt. Vissa gånger äter hon bra, andra gånger hamnar det mesta i ansiktet, på händerna eller i hakisen.

Päron i ingefära-sockerlag. Ingefärspäron!

Ellens farfar kom  på besök vid 13-tiden och vi fikade lite, sen åkte vi till konditoriet och snackade doptårta, visade hur vi ville att de skulle se ut osv. Vi tog bilen till ett fint kolonilottssamhälle och promenerade en runda. Plockade lite grenar och blåbärsris som jag idag, har bundit en fin krans av. Det ska likna ett stort ägg. Syns det?

Påskpyntskrans med lite äggbo.

Farfar och Ellen fick sen umgås på egen tass medan jag och Kalle var på 3D-bio och såg Avatar. Det var jättetrevligt att bara få sitta och se på en film utan att bli avbruten en ända gång och även om det blev en sen kväll så var det skönt att få komma hemifrån ensamma, en stund. Farfar tyckte att allt hade gått bra och sov även över till idag.

Idag har jag påskpyntat och städat. Jag har inte så överdrivet mycket påsksaker att pynta med men några kycklingar och hönor har jag och så hade jag lite fjädrar som jag satte i lite ris på bänken. Passade även om att dra ett varv med snabeldraken medan Ellen sov.

påskris & krokus

Kommentarer


Kommentera inlägget här: