I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Zombies all over Sthlm

Kategori: Allmänt

Ellen har under sina sjukdagar vänt lite på dygnet. I natt somnade hon ca 00.00 och vaknade 02.45 kanske och var jätteledsen men det gick fort över med lite tröst och en napp. Själv kunde jag däremot inte somna om sen utan låg och vred och vände mig ett bra tag, läste några sidor och sprang på toa. Till sist somnade jag om och sov ända till 10.00! Då hade ändå Ellen och Kalle precis gått upp! Inte bra. Jag vill gärna ha henne i säng vid 22-tiden och att hon går upp vid 8-tiden men vi får väl se hur det hela slutar.

Eftersom hon kändes i stort sätt frisk idag så har lilla familjen varit inne i stan en runda och kikat runt lite i gamla stan men framför allt tittat på den årliga zombiewalk-en som var i dag. Så roligt att se alla utklädda som verkligen lagt ner mycket arbete på sina outfits. En del var riktigt bra/läskiga/coola, andra var väl sissodär men överlag himla häftiga. De förde ett fasligt liv och sprang emot en om man tittade på dem för länge. Ibland blev man nästan lite rädd. Tur att Ellen ( och ganska otroligt med tanke på ljudvolymen) sov sig igenom allt sammans, annars hade hon väl drömt mardrömmar om alla otäcka människor.

zombies

zombies 2

zombies 3zombies 4

zombiefamiljen

Vi stod vid riksdagen och såg hela tågen och efter det tog vi följe på dem gick in mot C och stannade efter ett tag och köpte en latte. Jag känner verkligen att jag är glad att jag inte bor mitt i stan! Usch, får dålig magkänsla av att stå på Drottninggatan där alla bara hastar fram och nästan kliver på varandra i sin iver att komma fram först, känns det som. Varför i hela fridens namn har folk så jäkla bråttom?! New Yorks 5th avenue känns ta mig tusan trevligare och där har folk åtminstone hyfs!

Vi drog en rövare och ringde till Mattias (vår f.d chef och vän) som bor på Kungsholmen och kollade om han hade lust att ses. Vi har försökt få till en träff hur länge som helst men han är en riktig jetseter-typ och är alltid på språng. Idag hade vi tur. Han, frun och deras lilla flicka som hunnit bli lite över året, var faktiskt hemma! De skulle åka till Ikea men hade tid att ses en kortis så vi knatade dit i smådugget och hann sitta och snacka någon timme i deras kök. Vi passade på att boka in en middagskväll också. I augusti! Haha, ja så där är det med egenföretagare som vill göra allt, allt, allt och som alltid är tillgänglig. Det var i vilket fall väldigt trevligt att ses och jag ser fram emot att träffa dem snart igen! Ellen stortrivdes där. De hade en såndär leksakstelefon av gammal modell med nummerskiva, ögon och handlur. Kul grej, den plingade ju och hade sig. En sån ska jag försöka skaffa!

I kväll har Kalle tvättat och sen har han kånkat upp ett gammalt, litet skrivbord som vi ska ha datorn på och ställa i vardagsrummet istället. Att ha datorn i Ellens rum är lite dumt nu när hon sover middag där inne och även om man vill greja med datorn på kvällarna så stör man ju henne om hon sover, så nu får den flytta ut till vardagsrummet, istället. Jag har lagat en enkel men ganska god korvgryta idag med couscous till. Jag fräste vitlök och spenat, hade i hackade tomater, vårlök, paprika och skivad kryddkorv ( typ kabanoss) samt lite tomatpuré, ajvar och sambal olek och massor av kryddor. Blev riktigt smarrigt, faktiskt. Nu har vi ätit fruktsallad.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Åh vad kul det ser ut med alla zombies. Det där skulle jag ha velat sett live!

    2010-06-13 | 12:23:06

Kommentera inlägget här: