I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Tänder & partaj

Kategori: Allmänt

I förmiddags upptäckte vi att Ellen ju har fått två små, söta risgrynständer i nedre käken där fram. Så sött! I går såg jag intet så de måste ha dykt upp över natten. Jag var och handlade på förmiddagen och när jag kom hem så sa Kalle att nog ser det väl ut som att det är nåt där. Han kände och jodå, det var vasst. Jag fick med känna att hon numera kan bita av ordentligt. Haha. Lite märkligt att båda kom samtidigt också. Så 8 mån och 4 dagar var hon alltså då hon fick sina första tänder.

Ellens små söta gaddar

Idag har vi varit i Saltsjö-Boo och grattat Hedvig som har tagit sin examen och numera är medicinsk sekreterare. Hon har dessutom redan fått jobb sen en tid tillbaka så det är jätteroligt! Vi fick massor av gott (pastasallad, tårta och snacks samt bubbel och vin) och det var trevligt folk som blurrade till höger och vänster. Jag hade lite svårt att hänga med ibland. Ellen gillar verkligen små folksamlingar där alla gillar att prata med och om henne. Det blir ju såklart lätt så att småfolk hamnar i centrum. Som sig bör, tycker jag väl. I alla fall en liten stund. Vi kom dit redan vid 16-tiden och var bland de första så hon hann vänja sig vid nya stället och lite folk. Hedvig tror jag faktiskt att hon känner igen och nu fick hon träffa Martin också. (Hedvigs kille. De kom utmärkt överens.)Hon hade på sig en fin ny outfit dagen till ära och var så söt. Sjaletten var inte populär såklart. Det är inga huvudbonader ju men ett litet tag fick den vara på faktiskt. Jag hann knäppa några foton i alla fall.

Ellen i sin fina dress.

Tyvärr hade Kalle satt upp tvättid ikväll så vi var tvugna att lämna partajet lite tidigt. Vi drog lite på det så nu får han tvätta som en dåre och bara ta det viktigaste. Jag är så glad att jag slipper tvättstugan. Det är ju Kalles grej. Usch, jag gillar det verkligen inte. Jag har å andra sidan dammsugningen. Och så har vi även tvättmaskin i lägenheten som jag använder ibland. Det blir för mycket att använda den vid all tvätt. Då skulle hela lägenheten bli fuktskadad av allt hängande.

Nu ska vi bara slappa framför tv:n. Tror att Ellen kommer sova gott för hon har varit vaken nästan hela dagen och bara sovit någon halvtimme vid 13-tiden och vid 19-tiden. Vi får väl se hur länge hon orkar hålla låda ikväll. Just nu leker hon i vardagsrummet med sin pappa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: