I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Slapp förmiddag men slitsam eftermiddag

Kategori: Allmänt

Kalle har fått datorn med lilla skrivbordet på plats i vardagsrummet och Ellen utforskar minsta mm av detta. Högst irriterande när hon drar och sliter i alla sladdar och kryper in i små utrymmen och där slår sig på något men men, det är väl nyhetens behag. Snart är nog detta ointressant annars får vi väl ta bort det och ha det i sovrummet istället men jag vill helst inte ha så mycket eletriska prylar i sovrummet. Det ger inte god feng shui... tror inte så värst på det men just den regeln (att man inte ska ha apparater i sovrummet) tycker jag är jättebra och stämmer väl på mig i alla fall. Jag skulle t ex. aldrig ha en tv i sovrummet! Jag hade en skön förmiddag. Låg på soffan och kikade på dumburken och Kalle var med Ellen.

Men så åkte vi ut till lotten vid 14-tiden. Det var lite småmulet men var ändå skönt att få komma ut dit efter att ha varit därifrån så många dagar. Jisses vad det hade växt, trots att det inte gjort annat än regnat de senaste dagarna. Eller jo, det har ju varit lite sol emellanåt och det räcker tydligen för oj oj, potatisen hade kommit upp över 2 dm, vissa växter hade fått sina blommor och vissa blommor hade slagit ut. I alla grönsaksland har det växt massor. Det var jätteroligt att se! Vad som var mindre roligt var då ogräset så klart. Vi har rensat hela dagen idag.

Ellen käkar lite

Ellen var vaken ganska mycket där ute idag och hon hade nog inte så jättekul. Vi turades om att "underhålla" med promenad runt i området, leka på filten (äta grusgångsgrus alltså), sitta i vagnen, äta, sova lite osv. Det gick hyfsat men man märker nu när hon inte sover lika långa stunder att det kan bli långtråkigt för henne. Eftersom hon inte kan sättas ner bara blir det lite jobbigt för både oss och henne. Synd man inte har en gräsmatta! I och för sig hade hon nog ätit massor med gräs då men det är nog bättre än grus skulle jag tro.

Iris

Kunde inte låta bli att fota grannes vackra iris när jag och Ellen tog en lite promenix runt på odlingsområdet. Det är verkligen fridfullt där ute. Lugnt och stilla, massor med fågelkvitter och så alla dessa dofter! Underbart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: