I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lottenbestyr och päronfest

Kategori: Allmänt

Idag var vi ute vid lotten hela dagen. Njöt av solen och jobbade i landen som vanligt. Ogräset växer minst lika fort som resterande. Jag satte nya sockerärtor idag. De jag satte för några veckor sen har det bara kommit upp två stycken av!? Förstår ingenting. Troligen för djupt satta eller så har en pippi varit där och snott dem? Jaja, nu sätter jag en ny omgång så får vi se om det blir bättre lycka denna gång! Min broccoli frodas och så även grönkålen men blomkålen är stendöd tror jag. Synd!

Ellen fick krypa runt på gräsmattan när vi picnickade lite och vi satt på filten och mös under ett paraply. Jag åt päron och Ellen fick smaka. Det var halt, väldigt halt och gott som tusan. Hon riktigt gnagde med sina nya små gaddar i päronet! Det där sysselsatte henne en bra stund.

Ellen äter päron!

Kalle byggde ny sarg på ena sidan av lotten där den hade blivit helt upprutten och ful. Bort med det gamla, såga till lite nya bitar och sen var det bara att skruva upp dem. Han gjorde det där på ett litet kick! Duktig och händig han börjar bli, min karl. Vi åkte hem hyfsat tidigt dels för att Kalle skulle åka till Solna i kväll för att lira innebandy men även för att Ellen tröttnade. Hon har varit lite varm och gnällig de senaste dagarna. Det är väl pga tänderna. Vill inte kalla det feber egentligen men 37.7 hade hon igår. Hon är dock inte supergnällig, bara lite så där överkänslig liksom. När hon är trött eller hungrig så tar hon lättare till skrik och gråt liksom eller om något bär henne emot. Det går nog över om ett par dagar. Annars måste jag säga att de där tänderna kom upp ganska obemärkt ändå, jämnfört med många andras barn som tydligen skriker, gråter, bajsar, kräks och får hög feber och allt möjligt.

Nu har Kalle åkt till Solna, jag har slötittat lite på facebook och ska nu gå och hålla Ellen sällskap, tänkte jag. Inte för att det behövs. Hon roar sig kungligt med nya hinken som hon fick i går. Den innehåller allt man behöver i en sandlåda, så nu ska vi bara besöka en sandlåda också. Det får bli i morgon eller på tisdag kanske, tillsammans med Deon och Josefina. Vi får väl se vad som händer. Jag tror att Ellens farfar kommer på besök i morgon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: