I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Karpaltunnelsyndrom

Kategori: Tänkt om!

Huvudbry och tankesnurr. Idag var jag tidigt på morgonen iväg och gjorde en utredning på mina händer som jag har besvär med. Det gjordes med hjälp av sladdar med små kuddar på som sattes på armen och handen och så fick jag små elektriska stötar igenom armen på olika ställen så att mina fingrar och ibland hela handen ryckte och krampade och så mäter de hur lång tid det tar för nerven att reagera. De stack även en sjuhelvetes tjock nål i musklerna i handen på mig och sen fick jag arbeta med handen och läkaren mätte hur starkt mitt motstånd var osv. Det var mycket obehagligt men det gjorde inte så farligt ont utan var mest olustigt.

Det visade sig i alla fall att jag hade en "nervsjuka" som kallas karpaltunnelsyndrom. Så nu vet jag vad det är, nu är frågan vad man kan göra åt det!? Det får min läkare på vårdcentralen och jag diskutera när jag blir kallad. Det tar väl ett par dagar innan han får min utredning i sina händer. Läkaren som ställde diagnosen och gjorde utredningen sa att man opererar. Jippi! *morr* Hoppas jag slipper det!


Kommentarer

  • Petra Karlsson säger:

    Aj aj! Men du, här kan jag nog hjälpa dig. Mitt jobb utvecklar ju hjälpande produkter för just din diagnos. Jag kan köpa produkter till personalpris åt dig :)



    http://medical.rehband.com/SkadeGuide.aspx?m=11678

    2010-06-08 | 12:44:05

Kommentera inlägget här: