I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Ellen bellen är förkyld

Kategori: Allmänt

I tisdags gick jag och Ellen med Josefina och Deon till G star-café i Gubbängen och träffade de andra mammorna med sina små sötnosar. Vi käkade lunch och Ellen var på måttligt bra humör. Med andra ord ömsom gnällig, ömsom tillfreds med tillvaron. Jag märkte väl inget speciellt så där. Efter lunchen gick vi vidare till en park som ligger en bit bort och precis när vi kom fram dit (där vi skulle vara så barnen kunde få leka lite) så somnade Ellen. Typiskt att hon ska somna ifrån chansen att få träffa lite andra barn och få leka lite men jag kan ju inte väcka henne och försöka hålla henne vaken bara därför att.

Jag och Nathalie satt i skuggan och pratade om resor (som jag ju älskar) och de andra stod i solen och blurrade, såg på när kidsen lekte och efter ett tag började det dra ihop sig för min del. Jag hade lite stök hemmavid att ta itu med innan Maria skulle komma och därför bröt jag upp och gick hemåt. Jossan skulle också göra något annat så vi slog följe även vägen hem.

Mammorna i parken

Maria kom och fikade, pratade om bebisar och allt nytt som kommer hända henne snart. Hon ska få en själv här nu om ca 4 veckor. Det ska bli så spännande. Kalle hann hem och träffa henne också innan vi gick ner till källaren för att dra ut vagnen. Hon skulle nämligen köpa Ellens vagn. Det är inget större fel på den, jag bara inte gillar sittvagnen. Liggdelen är kanon och chassit är också superbra men själva sittdelen har jag retat mig på hela tiden. Sufletten är superjobbig att ändra och går inte alls långt ner, därför skyddar den heller inte mot sol, bältet är knasigt med lååååånga remmar som är störande och sen är den hård och verkar obekväm. Så därför sålde jag den nu vidare till Maria eftersom jag ändå har en ny vagn till Ellen och den kan jag använda ända till höst/vinterkanten. På vintern blir den nog svår att köra och för kall också. Nåväl, Maria kom iväg med både ligg och sittdel samt regnskydd osv. Senare visade det sig att den inte får plats i hennes hiss. Vi får se hur den historian slutar. Hon skulle reka efter en mindre vagn men jag tror tyvärr inte att det finns någon som är smalare än denna. Vi får se som sagt, hur det slutar.

Ellen verkade lite smågnällig på kvällen men jag trodde det var tänderna som fortfarande spökade men på morgonen dagen efter visade det sig att hon hade blivit förkyld! Så nu är det lite sjukstuga igen då. *suck* Hon var jättetrött och ledsen, grät och gnällde sig igenom större delen av dagen och kvällen i går. Idag är hon lite gladare men har också sovit lite mer idag också. Det gör nog susen, tror jag. Nu har vi just badat och ätit mat och hon leker med dammsugaren, en tidning, en papegoja som från början är farfars och en penna. Lugn och snäll tills för 10 sek sedan, så nu är det nog dags att avsluta bloggen för denna gången och gå och leka lite medan hon är pigg och vaken.

Kommentarer

  • ... säger:

    Ett tips om en jättebra smal vagn: Bugaboo Cameleon.

    2010-06-11 | 09:33:54
  • Madde säger:

    Jo den är smal men min är faktiskt några cm smalare, tyvärr. Dessutom är ju Bugaboo svindyr!

    Hälsningar, Madde

    2010-06-11 | 11:22:23
  • Celie säger:

    Åh nej Madde, du behövde ju inte lägga ut den där bilden.. det ser inte riktigt ut som att jag har alla chipsen i påsen, hästar i hagen eller knivar i lådan om du förstår vad jag menar ;)

    2010-06-17 | 18:33:55

Kommentera inlägget här: