I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Tråkigt men nödvändigt

Kategori: Allmänt

Så vart det väderomslag med råge och det är väl för tråkigt men det gör väldigt gott i naturen och vår lott tackar säkert inte heller nej till allt detta blöta. När det regnar på sommaren (okej, ibland annars också) så verkar det som förlamande på mig. Jag blir skitslö, trött och alldeles orkeslös. Dessutom blir jag rastlös och uttråkad! Vi har inte gjort speciellt mycket annat än lagat och ätit mat, lekt med Ellen och tittat på TV, då mest på Sopranos-serien som Kalle och jag har spelat in och kollar på tillsammans just nu.

Men i går eftermiddag tog vi bilen och åkte till Skogås och kikade på lite radhusområden i regnet. Sen åkte vi vidare till Vendelsömalm, Vendelsö och sist Handen och ett område som vi båda föll mycket för som kallas för Slätmossen. Där finns ett jättefint radhus till salu just nu. (Bilden är tagen ifrån Hemnet) Åh, den som ändå hade råd med det! Men så länge jag inte har ett fast arbete så är det dumt att köpa något nytt och ta ett stort lån.

radhuset

Nåja, det går säkert fler tåg och framöver kanske jag har fått ett nytt jobb. Då är det ju en annan sak. Vem vet, vi kanske inte blir kvar i Farstatrakterna, det kanske blir ännu längre söder ut. Området var riktigt hemtrevligt men det låg ganska off och inga bra kommunikationer i närheten så man måste nästan ha bil för att ta sig till jobbet och det vill vi inte. Vi vill kunna ta buss, tunnelbana eller pendel till jobbet. Det är nästan 2 km till pendeln och det är lite långt på vintern när man ska pendla.

I morgon ska jag tillbaka till hand-tjejen och få en skena till vänsterhanden också. Gud så tjusig jag kommer bli när jag ska sova, sen. Jag kommer antagligen bli helt still av att jag inte rör mig som vanligt i sömnen. Jag märker det redan nu med bara höger hand i skena. Den blir lite svullen känns det som och jag måste spreta lite på fingrarna när jag vaknar men handen har i alla fall inte somnat och det är ju bra. På tisdag blir det nog mest packning och förberedelser inför trippen till Dalarna. Det ska bli roligt och skönt att få komma iväg och göra lite mer vettiga saker. Kalle har ju trots allt semester. Då ska man väl inte sitta inne och häcka, även om han är mer än nöjd för han har betat av en hel del ifrån sin "att göra lista" som han haft hela våren. Haha. Saker som lagts på hög och inte blivit av, liksom. Lite av det har han faktiskt fått gjort nu även om hans nya telefon tar upp mycket av hans tid. Den är tydligen väldigt rolig och bra. Hmm.... fundera på om jag ska gömma den när vi åker till Dalarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: