I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Risrullar med räkor, avokado & nötter

Kategori: Weckans tips!

Idag har jag gjort något jättegott till lunch. Om ni gillar räkor, jordnötter och grönsaker måste ni prova mina färska risrullar. Man kan ha i lite vad man vill men jag hade avokado, gurka, morot, sugersnaps, röd paprika, purjolök, gräslök, böngroddar, räkor och hackade jordnötter. Sen doppar man dem i sweet chilisås. MUMS, säger jag bara. Ganska mycket pill med förberedelserna för allt ska vara smått smått i stavar eller hackat men sen var det enkelt.

Först blötlägger man ett rispapper, sen fyller du det med grönsakerna och toppar med ett par, tre räkor och lite hackade jordnötter.

Rispapper  Lägg på grönsaker  Lägg på räkor o nötter

Sen rullar du ihop dem och lägger dem på ett fat med chilisås i mitten. 4-5 st blir man mätt på om man har mycket i dem och man kan ju välja själv vad man tycker är gott.

Rispappersrullar med grönsaker o räkor.


Kommentarer

  • Mattias Andersson säger:

    Jag kan intyga att dessa är fantastiskt goda. Bara ett måste för er som ej provat dem att pröva. Well done Madde!

    2010-08-10 | 08:48:53

Kommentera inlägget här: