I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lugnet på landet & en dag på stan

Kategori: Allmänt

Gårdagen spenderades ute på Värmdö hos fam. Lindgren. Herregud vad snabbt ungar växer och förändras. Allra helst de som är under 2 år, tycker jag. Moa den lilla gobiten har fått fler tänder, mer hår och "pratar" mer osv. Så roligt att se. Lukas har också förändrats en del men är sig ändå lik. Jo, Moa är också sig lik.

Det är så himla skönt att vara på landet och bara ta det lugnt och sitta ute på verandan och mysa. Vi fick massor av god mat, sjöng en massa och hade det jättetrevligt. De har en egen liten badstrand som vi var ner till och doppade oss. Ellen badade i sin floaties och det var extra roligt när hon nådde botten och kunde ta sig fram för egen maskin i vattnet. Kalle var dock brevid henne hela tiden. Vi testade även den nyinköpta baddressen med solskydd 50. Verkar funka bra men är lite stor ännu. Det är bra det för vi har tänkt att ha den i Turkiet. Hoppas hon inte växer ur den innan dess!

Faktiskt så tyckte vi alla att Ellen och Moa är lite lika varandra. Se själva. Pappa Dan i mitten.

Ellen, Dan & Moa

Kalle tvättade sen hela kvällen och jag chillade med Ellen. Hon var vid ganska gott mod men lite ledsen när man skulle byta blöja. Stackarn är ju så röd och narig nu. Jag ringde till BVC idag och de rekommenderade att gå tillbaka till att ge mat utan fullkorn och med så lite fibrer som möjligt. (Precis som vi har börjat med också.) Om det inte blev bättre om ett par dagar skulle vi vända oss till vårdcentralen. Idag har vi varit inne i stan ganska länge och vi hade inte så mycket val utan fick ge henne det som var packat i skötväskan men till i morgon är vi mer förberedda. Jag har packat risgröt (för 5 månaders, som jag handlade ikväll), majsvälling och majskrokar. Sen får hon mat som egentligen är till 6 månaders samt blåbärspuré. Hoppas detta hjälper nu!

Vi spontanfikade med Oskar på stan innan vi åkte hemåt igen och när vi kom hem åkte jag direkt till lotten och vattnade, sedan åkte jag till Coop och handlade lite barnmat då samt en orkide som Eva ska få imorgon när vi besöker henne (Hon har fyllt år.) och Tommy. Det ska bli kul att träffa dem igen. Det var ett bra tag sen nu.

Nu är det sovdags. Kalle har varit "ej kontaktbar" ett bra tag nu. Han fick sin nya jobbtelefon idag (den var vi inne och hämtade på hans jobb, första semesterdagen) och sitter och pillar, testar och kollar. Det är en Sony Ericsson X 10 mini pro. En sån vill jag också ha men det kostar för mycket.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: