I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Jisses vilken värme vi fått

Kategori: Allmänt

Och jodå, det är visst det härligt men när det är så här varmt orkar jag knappt vara ute. Svettas floder och känner mig allmänt ofräsch. Jag har dock varit ute en liten stund varje dag för Ellens skull. Vi har gungat, klättrat på skepp och åkt rutchbana till och med. Det sistnämda var inte speciellt roligt, tyckte Ellen. Däremot gillar hon att gunga! Äta kotte är också gott, tydligen. Att man kräks lite sen stör inte nämnvärt, man måste ju smaka av naturen ordentligt. Sand går också ner ganska lätt.

Ellen smakar av naturen

På förmiddagen idag har vi varit i Farsta C för att köpa böcker. Jag kom också hem med böcker. 4 st pockets. (De om Damernas detektivbyrå-tanten.) Jag kom också hem med 5 st klädesplagg. En strandklänning, 3 t-shirts och 1 trikåtopp med 3/4 arm. Allt kostade 517 kr. Tycker jag var billigt faktiskt. Men vad jag verkligen behövde egentligen var shorts eller ankellånga byxor men det hittade jag inga. Nåväl t-shirt är det också lite smådåligt med nu när jag tyvärr gått upp i vikt igen. Kortbyxor har jag dock inga alls. Men jag har några ankellånga som jag fortfarande kommer i. Får väl hålla tillgoda med dem då.

Vi har just nu kommit hem ifrån lekparken där Ellen har fått bada i pölen de har där. Hon tyckte nog mest att det var lite kallt. Fast lite spännande också, kanske. Badblöjan (som vi förövrigt fått som provblöja av pampers) var precis värdelös och rekommenderas inte! Den skulle vara tät men hon vart dyngsur, inte för att det gör så värst mycket. Det är ju värre om det läcker åt andra hållet, så att det kommer kiss/bajs i poolen. Det fick vi aldrig veta nu men jag antar att det läcker lika lätt åt andra hållet.

Ellen går i vattnet

Vi hann också med att gunga lite samt handla lite till kycklingsalladen som det blir till middag i kväll. Kalle stack just ut för att springa, den galningen. Att han orkar i denna värme! Han är skitduktig faktiskt. Han ska springa halvmaran och midnattsloppet senare i sommar, så han behöver hålla igång, förstås. Ellen slocknade i vagnen och sover nu vidare i sängen. Själv ska jag väl börja förbereda middagen. Måste grilla kyckling bland annat. Ikväll blir det nog lite plock med Ellens rum och sen ska vi nog titta på ett avsnitt Sopranos eller nåt. Vi har börjat med den serien nu. (Har allt sparat på hårddisken.) I morgon blir det lotten under dagen och tvätt på kvällen. Kalle är inte ledig måndagar nu över sommaren (tyvärr) så på måndag börjar han jobba igen. Mina föräldrar kommer sen upp på onsdag för att hänga med oss i veckan. De har lite semester nu. Tror att det blir Skansen bland annat. Kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: