I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vrid, vänd och poff!

Kategori: Ellen

I morse när Ellen hade käkat frulle fick hon ligga under gymmet en stund medan jag åt min frukost. Rätt var det var så låg hon på sidan och blurrade med sina leksaker. Inget konstigt med det, det brukar hon göra nuförtiden men vad hon inte brukar göra är att ta tag i täcket och trycka ifrån med foten mot gymmet (som flyttar sig lite) och vips ligga på mage! :) Jag blev löjligt glad över att hon lyckades och skickade ett sms till Kalle! När hon sen låg där på mage och fick massor av beröm och applåder av mamma så blev hon övertung och for runt på rygg igen. Stackars huvudet for ju först och täcket räckte inte till så hon hamnade på parketten.... aj aj, det var nog värt att gråta en skvätt för, såg det ut som hon tänkte när hon tittade på mig med förskräckt blick. Efter tre tårar och tröst ifrån mig var hon lika glad igen och fortsatte leka under gymmet. Jag satte mig brevid henne och det dröjde inte många minuter förrän hon gjorde om hela proceduren och låg där på mage igen. Kul att studera hur de går till väga. Man ser riktigt hur hjärnan arbetar och kroppen liksom inte riktigt vill lyda men till slut så lyckas hon vända sig och hon blir riktigt glad!

På väg att vända sig  Halvvägs...  och så var hon runt...  så upp med huvudet också

Hon gjorde om det även en tredje gång sen såg man att hon började tröttna på att gymma och dessutom började bli sömnig så det blev lite gos med en filt i famnen och sen sova i pappas säng. Där ligger hon nu och snusar. Antagligen drömmer hon om sin stora insats idag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: