I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Utan raketer & smällare

Kategori: Allmänt

Nyårsafton började stillsamt med ganska sen frukost och lite tv-tittande. Ellen stojade och skramlade vid sitt babygym och var som vanligt tokglad men plötsligt blev det misstänksamt tyst. När jag tittade till såg jag att hon hade lekt sig så trött att hon helt sonika somnat under gymet. Såg lite roligt ut!

Ellen somnade under babygymmet

Vi firade nyår med mina gudföräldrar, deras dotter och hennes dotter. Vi lagade trerätters tillsammans, även om jag måste erkänna att det mest var min mamma och min gudmor som stod för tillagandet. Vi fick toast skagen (räkröra på grillat bröd med citron, dill och röd rom) till förrätt, biff Rydberg (oxfilé och potatis som man steker som en slags pyttipanna och stark senapsås, samt stekt ägg) till varmrätt och Gino (banan, kiwi och jordgubb grillad i ugn med vit choklad ovanpå) till efterrätt. Allt var kanongott och vi hade så himla trevligt och roligt runt matbordet att vi inte var färdiga förens efter ca 3 timmar. Alla var på sitt bästa partyhumör och trots att jag var chaufför så hade jag superroligt åt allas (påverkade av alkohol) skämt och vi tjöt och skrattade så tårarna sprutade!

Tjutande av skratt

Ibland kan jag annars bli lite trött på folk som dricker när jag själv är nykter men det var inga som helst problem denna kväll och alla var bara glada och trevliga. Tyvärr hade ingen av oss några raketer i år. Mina gudföräldrar hade precis kommit hem ifrån en resa och när de skulle köpa raketer var de slut och vi i min familj glömde helt av att köpa några. Det gjorde dock inget. Vid tolvslaget låg jag på sängen med Ellen och försökte söva henne och Kalle kom in och önskade oss ett gott nytt år. Förra året vid den tidpunkten så lovade vi varandra att vi skulle jobba lite extra på att få en liten. Året gick och så kom lilla Ellen! :D 

År 2009 har verkligen varit ett väntans år för mig, eller ja, för både mig och Kalle men nu är vi i alla fall en liten familj till slut och det tycker vi båda känns så himla bra och vi är så himla tacksamma och lyckliga över vår lilla Ellen.

Kommentarer

  • Hedvig säger:

    God fortsättning! Kram!

    2010-01-03 | 00:59:09

Kommentera inlägget här: