I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Torka soffa, kläder, barnet och filtar

Kategori: Ellen

Detta kräkande...förstår inte varför hon ska kräkas så ofta, stackarn. Barnsjuksköterskan sa att så länge hon ökar i vikt så säger de inget om det.... vad hon nu menar med det!? Ellen verkar må finfint, ler och flinar direkt efter och det kommer upp helt "out of the blue" utan att hon visar tecken på att hon skulle må dåligt eller så. Jag antar att det är hennes magmun som inte är fullt utvecklad ännu. Det har jag hört lite om här o var men vet egentligen inget själv om vad det innebär. Får väl ta och kolla upp det lite mer ordentligt.

Natten blev lugn! Hon hade feber och var himla kinkig på kvällen men till slut somnade hon. Hon sov från ca 23.45 till 04.30 utan ett pip, sen var det bara nappgnäll ett par gånger efter det. Hon somnar om direkt men jag däremot ligger vaken länge efter varje gång, så jag känner mig lite sliten idag. Pga min hormonsjukdom så kräver jag ju lite mera sömn än vad "normala" personer gör. Speciellt nu på vintern.

Kommentarer

  • Petra säger:

    Alexander kräktes konstant under de 6 månaderna som jag ammade. Sen när han började äta och dricka välling så förvann det.



    Finns inget man kan göra åt det, fick samma svar som du fick.



    Extra kläder till både han och mig blev lika viktiga som blöjor i skötväskan när man skulle iväg.



    Det kommer gå över snart, jag lovar :)

    2010-01-05 | 14:38:27

Kommentera inlägget här: