I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Temporära lösningar är inte bra!

Kategori: Weckans tips!

Ett litet tips bara! När något problem uppstår är det allra bästa att lösa det en gång för alla men allt som oftast så gör man temporära lösningar. Halvdana lösningar som funkar för tillfället... Sluta med det! Det blir väldigt lätt så att den tillfälliga lösningen blir permanent! Och det är inte alls bra, för när sedan problemet uppstår igen så blir man dubbelt så trött och arg! Tro mig!

Nu har jag tvättmaskinsvatten över hela badrumsgolvet.... bara för att vi inte har fixat iordning rören till vattenutkastare ordentligt! Kalle gjorde en temporär lösning (bara tills vi kunde bestämma oss för HUR vi ville att rören skulle gå och hur det skulle se ut) som sedan blev en permanent lösning... för den funkade ju! Det ser lite halvtaskigt ut men nu har det liksom blivit en del av inredningen och man har vant sig! Och så borrar man åtminstone inga onödiga hål i kaklet och det är lätt att ändra om rören, om man vill det. Men nu händer det som vi ju visste skulle hända förr eller senare. Den där lösa vattenslangen föll ur slangshållar-röret då siliconet som inte var riktigt klistrigt utan släppte lite emellan slangshållar-röret och röret ner till brunnen vek av och föll isär. Vattnet forsade fritt ut på golvet och inte ner i brunnen som sig bör och jag har blöta mattor samt strumpor! SUCK! Jag skulle kunna ge fler exempel på temporära lösningar som vi har gjort men jag blev på så dåligt humör nu, så jag tror jag ska gå och sätta på lite stärkande kaffe i stället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: