I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Ostbricka & rödvin samt promenad till Högdalstoppen

Kategori: Allmänt

Igår kväll tände vi lite ljus och så drack vi gott rödvin och åt ostbricka. Oj, oj det var länge sen sist. Gott så in i norden, var det! Jag åt tills magen stod som ett spett, som jag brukar säga och ändå orkade jag med en liten bit kladdkaka lite senare. Kalle och jag tittade även på Pulp fiction den gamla klassikern och den är ju himla bra. Musiken är fantastisk och så stordiggar jag verkligen Uma Thurman. Hon är världsklass i Kill Bill ju! Här har hon ju en mindre roll men ack så bra, ändå.

Ost, vin och paprikasnacks m.m


Idag har vi varit uppe på Högdalstoppen. Vi tog bilen först till återvinningen och kastade lite saker sen körde vi tillbaka (för vi hittade inte den där stigen) och parkerade bilen på andra sidan, inne i ett bostadsområde. Där ifrån kan man sen gå runt hela berget och sedan uppför det, nere vid industrilokalerna. Det är ju väldigt fin utsikt där i från och i somras hade Kalle varit där och sprungit, så han har tjatat flera gånger på mig att vi ska gå dit. Idag kom vi iväg och bestämde oss även för att komma tillbaka dit till våren/sommaren för att kolla utsikten. Det var lite svårt att ta sig fram med barnvagnen så den fick vi dumpa längs vägen. Kalle kånkade sen på Ellen hela vägen upp!

På väg upp till toppen

Här fanns en väldigt brant pulkabacke som det var några barn med föräldrar som nyttjade när vi gick förbi. Själv fick jag nästan svindel, bara av att titta på när de for ner för berget! Läskigt brant faktiskt. (Allra längst bak i bild.)

Högdalsskorstenen

Här har vi värmeverkets rykande torn. Syns ju även hemma ifrån Hökis.

Kalle & Ellen gömd under mössan

Kalle bär på Ellen uppför berget. Hon syns inte under sin mössa som hela tiden glider ner.

Vattentornet

Det är ju verkligen ett fult vattentorn vi har. Men men.... så här ser det ut ialla fall.

Här ser man Globen om man kollar noga.

Man såg väldigt långt bort. Globen t.ex. Kan tänka mig att man ser ännu bättre en sommardag.

Vinkevink från mig

Hejdå! Nu ska jag hem och käka pannkakor med hjortronsylt & vispgrädde!

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Hahaha ,fina bilder:)Vilken rolig idè att komma på att man kan ta sig en tur till Högsdalstoppen,ser mysigt ut faktiskt:)

    2010-01-25 | 14:14:09

Kommentera inlägget här: