I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lugnt och stilla

Kategori: Allmänt

Igår var mammorna här. Vi blev 6 mammor med barn till sist. Två kom inte, den ena pga sjukdom. Det var ganska lagom då mitt kök inte rymmer många fler än 6 personer. Jag hade gjort köttfärssoppa med potatis, morot, lök, kidneybönor, vitlök, majs och grön samt röd snacks-paprika... köttfärs så klart och en massa kryddor. Den blev ganska god men saknade lite av det vanliga stinget. Kanske behöver stå och "dra till sig" liksom? Jag hade vitt bröd till det. Det verkade vara uppskattat av samtliga så det var ju glädjande! Det är roligt att ha tjejerna här, speciellt då allt är så avslappnat och opretantiöst. Det gillar jag!

Ellen vaknade redan vid 07.15 idag så det blev uppgång lite tidigare än vanligt men hon var väldigt gosig och stilla så det var bara mysigt. Vi satt i fotöljen och myste under en filt och hon slumrade en timme till innan hon ville ha frukost. Kalle gick upp kl 10.00 och efter att jag hade badat Ellen la jag henne i Kalles säng och la mig en stund bredvid. Sov kanske i 20-30 min. Jätteskönt! Kalle har suttit vid datorn, kollat upp en massa saker, betalat räkningar, gått igenom post osv. Jag har sytt upp ett par jeans som var för långa. De har legat och väntat hur länge som helst. Är över en månad sedan jag köpte dem. Nu fick jag äntligen tummen ur och gjorde det. Jag sydde även en lång, lång kudde till Ellen i samma tyg som täcket, som hon kan ha och lägga lilla huvudet på.

Jag har gjort champinjon & ostronskivlingssoppa till lunch och nu har Kalle dragit iväg till Friskis för att styrketräna. Det var väldigt länge sen han var där och tränade. Fast han har fått träningskortet av jobbet så blir det sällan av att han går dit. Kanske att han känner att han inte hinner. Han vill väl umgås med Ellen och mig så mycket som möjligt men på helgen finns det ju faktiskt tid, oftast.

Jag har matat och lagt Ellen för en eftermiddagslur. Ikväll sen blir det ostbricka och förhoppningsvis riktigt myspysigt, beroende på om Ellen är på snällen- eller gnällenhumör. :) Hon tenderar ju att vara ganska skrikig och gnällig på kvällarna just. Men vi får hålla tummarna att det blir en lugn och stilla, skön kväll med någon trevlig film, för det känner jag verkligen för. Hoppas alla ni som läser också får en bra lördagskväll, vad nu det innebär för er del!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: