I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Iskallt men härligt

Kategori: Allmänt

I måndags tog jag en härlig, solig men iskall promenad med Ellen i vagnen. Tittade förbi på Söndagsvägen, där jag trodde det fanns radhus som man kunde köpa (tycker området är mysigt) men det visade sig vara hyresradhus! Visste inte ens om att det fanns. Synd i vilket fall. Kalle och jag småkikar ju på radhus men vi har inte hittat något kanonbra ännu. Vi vill gärna bo kvar i trakterna av där vi bor nu och här omkring finns inte SÅ stort utbud utan det är mest lägenheter och villor. Radhus verkar vara en bristvara överlag i Stockholm.

Ellen påbyltad för promenad
  
Det var i vilket fall en väldigt mysig väg att promenera på och alldeles i närheten av radhusen fanns det några hästar! Synd att Ellen sov annars hade hon säkert gillat att få titta på dem. Vi får gå förbi igen!

      Söndagsvägen             Hästar i närheten             Hästar i hage 

Igår var det dags för ännu en mamma-barn-träff och denna gången träffades vi hemma hos Nathalie och hennes Denise. De bodde i en alldeles nybyggd trea och allt var jättefräscht. Vi blev som vanligt bjudna på en massa gott, denna gång våfflor med sylt och grädde! Jag mumsade för fullt för jag hade inte hunnit äta någon lunch så jag var störthungrig. Hoppas ingen tyckte jag var glupsk! :) Malena, en av mammorna, hade idéer på att sy ett golvtäcke till barnen att ligga på, så någon dag ska vi ta min bil och åka till Tyggrottan och kolla om de har billiga tyger. Jag är själv lite sugen på att sy någon liknande. Jag har ju dessutom ett täcke som jag köpte på IKEA som är av syntet och därav för varmt för mig. Det skulle passa perfekt! Hoppas vi hittar något bra och inte allt för dyrt.

Imorse när jag vaknade och tittade ut var det för visso molnigt men ack så vackert. Jag älskar rimfrost, det är så fint! Speciellt om det är soligt som i måndags, då glittrar det så vackert men det var fint även idag. Tog ett par bilder ifrån min balkong.

Rimfrostigt träd 
Vy ifrån balkongen

Vid 12.30 gav vi oss iväg ner mot Farsta C Ellen och jag med barnvagnen och när vi sen skulle gå hem igen hade solen nästan gått ner och det var ISKALLT! Jag hade nystickade kragen på mig (en som man kan dra över huvudet och ha som både halsduk och mössa, typ) men den var aldeles för urringad. Det blev rimfrost runt kanten där min mun och näsa var, av utandningsluften och det blåste rakt igenom den för jag hade stickat med ganska grova maskor. Jaja, när det är lite mindre minusgrader så blir den nog perfekt och har man den bara som halsduk så är det perfekt redan. Nu ska jag dricka en varm kopp kaffe och fortsätta sticka på Kalles halsduk i samma garn. Han önskade sig en sådan och det stickar jag honom gärna! Jag tycker det är jätteroligt. Önskar bara att jag kunde lära mig lite mer avancerad stickning men det är svårt att förstå mönsterbeskrivningar och jag har ingen att fråga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: