I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Små skratt & nya brillor

Kategori: Allmänt

Herregud! Det är ju ett helt företag att ta sig fram med barnvagn. Helt svettig vart jag och 45 minuter tog det att ta sig hemifrån mig till ICA och sedan vidare till Farsta C och BVC. Det brukar gå på 20-25 max. Ellen sov så gott i vagnen trots alla tvärnitar, skutt och hopp som vagnen gjorde då jag släpade och puttade den. Usch, det är inte alls roligt att dra vagn på detta väglag. Alltså jag kan inte klaga nog på snöröjningen här ute. Berg av snö längs med alla bilarna! "Så måste vi göra för att hålla trottoarerna fria från snö", är skottarna ursäkt....trottoarerna är ändå inte fria från snö och dessutom är vägen till Farsta C lite vägd utåt vägen så man få dra vagnen snett och det blir skittungt när man dessutom måste fajtas mot snömodd och is! 3 stycken traktorer med skopan högt upp i luften såg jag på den lilla promenaden till centrum. Va fan! Kan de inte skotta när de ändå kör förbi??! Jag förstår inte varför allt ska vara så jäkla komplicerat. Åh vad jag önskar mig en skottmaskin. Jag hade kört den dygnet runt och skottat jättenoga, bara för att göra alla glada. Själva BVC-besöket gick jättefort. Ellen skulle bara mätas och vägas. 6585 gram och 65,5 cm lång är Ellen idag. Jisses, hon kanske blir en lång donna!?

Igår när jag busade med Ellen som låg på sitt täcke på golvet, så skrattade hon! Första skrattet kom så naturligt att jag knappt registrerade men så hajjade jag till. Jag hade lagt handen över hennes bröst och skakat henne lätt och det var det hon tyckte var så roligt. Jag provade igen och hon skrattade lika gott en gång till. Härligt att höra! När jag försökte igen lite senare på kvällen, så att Kalle också skulle få höra så skrattade hon givetvis inte lika mycket men lite åtminstone och han hörde det men sen så var det slut på skratten. Hon är lite återhållsam med allt nytt hon gör. Det kommer väl fler så småningom. Leendena är hon generös med i alla fall. Hon ler mot alla just nu och flirtar hej vilt med alla som pratar med mig. Om de där emot börjar prata direkt till Ellen så blir hon blyg och tittar bort. Lite gulligt just nu, hoppas bara inte hon blir allt för mycket blyg, framöver.

Jag passade på att hämta mina glasögon också när jag ändå var i centrum. Svårt med nya brillor, de känns aldrig riktigt sköna. Jag får väl gå med dem ett tag och känna efter vad som behöver ändras på dem innan jag går tillbaka. Annars kommer jag få springa där flera gånger innan jag är nöjd och det vet jag inte om jag orkar. De är inte så värst glada och muntra på Spec Savers. Inte den tjejen som hjälpte mig idag i alla fall och då känner man sig alltid lite besvärlig och olustig. MEN jag måste ju ha ett par glasögon som sitter som de ska, å andra sidan.

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Åh vad härligt med första skrattet. Det minns man och blir varm i hjärtat när jag tänker på:)

    2010-02-05 | 19:36:58

Kommentera inlägget här: