I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Rensat hallen & badat

Kategori: Allmänt

Idag har vi haft lite av en städ- och plockdag. Äntligen fick vi tid och lust till att gå igenom det sista av sakerna Kalle hade med sig ifrån sin pappas hus och dessutom bar vi ner vaggan och annat som samlats på hög i hallen, till källaren. Skönt! Nu kan man (nästan) gå obehindrat i hallen igen. Mesta jobbet gjorde faktiskt Kalle (det var iofs hans prylar också) men jag hjälpte till där jag kunde och så vattnade jag mina stackars vintertrötta krukväxter och badade Ellen utan skrik och gråt. Det går bättre för varje gång nu, tycker jag. Hon fick säga hejdå till sin gamla, lilla badbalja idag. Den kommer numera vara tvättbalja igen. Det var ett tag sen vi använde den nu iofs då vi köpte en större för ett tag sen men hon fick ligga i den idag när Kalle skulle värma hennes mat. Hon såg ut att trivas väldigt bra i den nu när det inte var något vatten i den! Hon är ju som bekant inte så glad i att bada annars men som sagt så går det bättre och bättre för varje gång. Hon borde ju vara van vid det här laget kan man tycka men även om hon inte protesterar högljutt längre så är hon inte överförtjust heller.

Ellen i gamla badbaljan

Vi har även satt upp en svart tub mitt i rummet åt Ellens alla leksaker och gosedjur, idag. Den kommer antagligen snart att bli överfull men ännu så länge fick några stycken flodhästar plats också. Vi fick flera stycken hyllor att ha cd-skivor i som också har funnit sina platser idag. Nu ska Kalle bara föra över alla sina skivor till dem också.

Leksakstuben

Under tuben har vi lagt ett täcke som hon kan ligga och leka på. Hon har fått ärva en av mina största flodhästar som jag har två likadana av. Hon blev jätteglad av den och skrattade gott åt honom när han grymtade. (läs; när pappa ljudade) Här chillar hon med honom som huvudkudde i sina nya byxor!

Ellen chillar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: