I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nytt varv av kräksjukan & jag shoppar loss

Kategori: Allmänt

Igår kväll så var det dags igen men denna gången var det Kalles tur. Svisch och han försvann in på toaletten och där blev han kvar, stackarn. Hela natten har han legat på soffan eller varit på toan. Nu ligger han däckad i sin säng och smuttar blåbärssoppa, så mycket han bara orkar när han vaknar till. Jag vill verkligen inte få en ny släng men kan inte låta bli att känna efter och nog är jag också lite illamående?.... Hmmm.....

Ellen och jag tog en tur till Farsta C. Hon hade sin fina spacefrog-tröja på sig idag. Den och en massa annat fint fick hon i present av Kalles arbetskamrater när hon föddes. Nu är den lagom stor för henne. Cool va!?

Spacefrog-Ellen

Och nej, jag har inte bäddat sängen nej.... so what!

Jag var på apoteket och skulle kolla in de nya kapslarna mot håravfall. Fyrahundra kr var lite väl saftigt för mig just nu och dessutom fick jag inget bra intryck av att de kunde hjälpa mig med mina hormonsjukdomar och så när jag pratade med expediten, så jag struntade i dem men tog ut receptet på mina örondroppar åtminstone.
Sen var jag på Lindex och handlade lite kläder till Ellen. Hade 30% rabatt så det kostade bara lite över 200 kr. Jag köpte en supersöt grön dino-outfit i velour med klor på fötterna, tuppkam och ryggkam och ett par velour-plyschbyxor med typ hängslen i mönstrat grön-turkos. Jag köpte 2 st 2-pack halkstrumpor också och även 2 par strumpbyxor men de köpte jag på H&M. Nu har hon lite i stl 68. Hade mest bodys och det räcker ju inte. Jag var in på Spec Savers och rättade till mina glasögon som jag känt in mig på ett tag nu. Hon var väldigt tålmodig men sa samtidigt att jag var otroligt pedantisk. Haha, tro fan det! Brillorna kostade ju över 3000 kr. Då vill man ju åtminstone att de ska sitta skönt så att man använder dem.

Igår lagade jag barnmat till Ellen för första gången. Riktigt busenkelt, bara potatis och morot! Hittade så bra portionsförpackningar på Babyland i tisdags också så det var bara till att skala, tärna i bitar, koka och sedan köra det tillsammans med lite rapsolja med stavmixern tills det blev en klibbig pure och sen klicka ner det i burkarna. Kanon och mycket godare än de som jag annars köper från Semper eller så. Härlig färg blev det också.

Potatis- & morotspuré

Jag har fått efterfrågningar på foton av Ellens nyinhandlade klänning och så där... Det kommer att komma upp lite kort på hennes kläder inom kort. So long!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: