I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Dopplanering & vinterkräksjuka

Kategori: Allmänt

Äntligen bestämde vi oss och det blir alltså dop. Vi valde Stora Sköndals kyrka, den verkade vacker på bilderna vi såg på nätet och både jag och Kalle tycker att Söderledskyrkan känns lite trist (utseendemässigt utanpå i alla fall) och dessutom är ju jag och Ellen där ganska ofta ändå. Kan vara roligt med en annan kyrka. Idag kände jag mig pigg nog för att ge mig ut på promenad så vi åkte till konditoriet i Sköndal och därifrån gick vi sen till kyrka och tittade lite. Den ligger superfint, tror det är ännu vackrare där på sommaren men dopet blir ju i april, redan. Vi var bara jättekort in i kyrkan och tittade och den var enkel men vacker.

Stora Sköndals kyrka

Senare i veckan skall vi åka dit igen och få en liten rundvisning och då får vi även titta på lokalen man lånar efteråt, till dopkaffet. Vi var även in på konditoriet och snackade lite med ägaren om tårta. Fick tipset av Malena och han verkar bra, så vi beställer nog något gott därifrån. Sen la vi inbjudningarna som jag skrev ut igår på fint brevpapper, på lådan. Så just nu är det inte så mycket mer förberedelser inför dopet men det kommer mer, längre fram!

Jag åkte på någon slag maginfluensa i torsdags och har mått pyton i ett par dagar. Kräktes hela torsdagsnatten och har även varit jättedålig i magen med allt vad det innebär! Idag har jag ätit vanlig mat igen dock och allt känns mycket bättre! Tyvärr är jag lite illamående fortfarande då och då och det är ganska störande men det går nog över när magen kommer igång ordentligt igen och jag får röra mig, får frisk luft och allt det där som är bra för kropp och själ. Det var hur som helst väldigt skumt att jag blev sjuk! Jag har inte haft någon maginfluensa eller dyl. (förutom campylobacter-infektionen jag fick i Egypten men det var "bara diarré" i 3 månaders tid!!!) i vuxen ålder, så det var väl dags helt enkelt. Usch och fy! Vill vi inte vara med om igen. Kalle fick vara hemma på fredagen för jag var alldeles för spak för att ta hand om Ellen ensam och dessutom ville jag inte smitta henne om man kan förhindra det!? Verkar ha funkat denna gång i alla fall. Hon busade med pappa hela dagen och mamma tog kort.

Ellen & pappa Kalle

Jag har beställt tågbiljetter till Kalmar och ska åka ner den 11 mars för att hälsa på mina föräldrar. Ellen åker också med men Kalle kommer ner först på lördagen har vi bestämt (han måste ju jobba och så ville han gå ut och öla med sina jobbakompisar... tycker jag han gör jämt och ständigt men men...) och då tar han bilen ner. Han är ju ledig på måndagar nu så vi åker tillbaka hem på måndagen sen. Ska bli roligt att få umgås lite med mamsen och papsen och det är ju så viktigt att Ellen får träffa sina morföräldrar lite också! Sen är det ju inte långt kvar tills de kommer upp till oss för dopet. Jag fyller ju år också i samma veva (12:e) så det passar ju extra bra. Hoppas nu bara att Ellen får vara frisk och att det inte blir jobbigt att åka tåg med henne, så långt. Det är ju svårt att roa en så lite tjej på ett tåg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: