I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vår vackra vinter

Kategori: Allmänt

Jag och Ellen var ute en stund på förmiddagen för att få lite sol på nosen. Nåväl, det var inte det lättaste, solen står så lågt just nu att den knappt når över träden men vi såg glimtar av den och det glittar så vackert på snön som ligger kvar på träden. Jag hade som vanligt bara mobilen med mig men några fina bilder fick jag trots allt.

Vackra vintern

Ellen åkte pulka nästan hela tiden. Hon älskar det verkligen. Idag kom hon på att man kunde dra vanten i snön medan man åker. Det resulterade i en mycket blöt vante och kall hand. Jaja, hon hade roligt i alla fall. Vi såg 4 hundar, hälsade på en. En valp som var jättesnäll och busig. Det var tydligen en nyinflyttad granne till oss, så de lär vi stöta på fler gånger.

Ellen i pulka

Det är lite tråkigt (på sätt och vis) att vara ute nu för alla lekplatser är totalt insnöade och går inte att nyttja. Så ser det i alla fall ut häromkring där vi bor. Jag har inte varit på någon av de riktigt stora dock, det är möjligt att de är bättre plogade och snöröjda. Jag försöker roa Ellen med att åka pulka (tyvärr sandar de ganska mycket men några ställen går att åka på) och titta på olika maskiner som jobbar utanför vårt hus. Det byggs nya hus, de gräver ibland rören i marken för att laga värmen osv. så det finns mycket att spana på och Ellen tycker sånt är intressant. Sen kan man alltid titta på förbigående hundar eller spana på fåglarna som sitter i buskarna och kurar eller äter ifrån talgbollarna. Vi såg fina nötväckor idag och massor av koltrast. De fryser nog nu.

Snö i sol

När vi kom in igen var det dags för lunch och efter lunchen brukar Ellen sova men de senaste två dagarna har hon vägrat. Hon vill absolut inte ligga i sängen och hon vill absolut inte sova. Så nu knatar hon omkring och gör allt som hon inte får eller ska göra, vilket är ganska irriterande. Jag får avsluta här och skriva mer när hon behagat somna.







Kommentarer


Kommentera inlägget här: